Domarjävel

Trodde aldrig det skulle hända. Men. Here goes. Ett inlägg som nästan uteslutanda handlar om IFK Göteborg. En liten tröst dock. Det kommer troligtivs aldrig hända igen.

Blåvitt är borta från fortsatt spel i Europa. Rättvist? Jag tycker nog inte det. Lite får de skylla sig själva. Kvitteringsmålet är ju som taget från lektion 1A hos FC Basel. Ett tag medans IFK ledde med 1-0 satt jag faktiskt och funderade på om det verkligen var bra med ett så tidigt mål. Hade det inte varit bättre om det stod 0-0 i 89:e och sen göra målet. Nu skulle ju schweizarna ha jättelång tid på sig att kvittera och vända matchen. Jag fick både rätt och fel. Kvitteringen kom ju som sagt. Men Blåvitt genomförde matchen på ett riktigt bra sätt och jag måste säga att jag lider med spelarna.

Sen kan man diskutera straffen fram till 3-2 för Basel hur mycket som helst. Visst den tar i huvet men vad fan ska han upp med händerna där och göra? Domaren ska hellre fria än fälla och så vidare. Jag förstår att domaren blåser. Jag hade nog också gjort det. Även om det visade sig vara fel efter man sett fjärde(!) reprisen.

Jag tycker det är tråkigt för svensk fotboll att Blåvitt inte klarade av att avancera. Men. Jag tycker samtidigt det är gött att just Blåvitt åkte ut. Får ni ihop det? Det är knappt så jag får det att stämma.

Idag har samtliga loggor för klara band samlats in. Perfekt. Ett stressmoment mindre. Sen fick jag i och för sig höra att den internationella akten som ska gästa oss inte alls är 100% klar. Det blir han (oj försa jag mig nu?) tydligen först i den sekund han går innanför dörrarna. Konstigt tycker jag. Ett kontrakt är väl ett kontrakt. Oavsett nationallitet.

Jag håller på Bajen! Punkt!

Tio i tolv nu. Borde verkligen gå och lägga mig. Men det är svårt det där. På kvällen drar man sig för att hoppa ner i sängen. Och på morgonen vill man verkligen inte därifrån. Märkligt.

Ett möte. Hundra tankar. Sjukt många känslor. Har svårt att sortera allt.


Twisted Sister - The Leader Of The Pack

Kommentarer
Postat av: matilda

jag hejar också på bajen. punkt

2008-08-09 @ 00:03:02
URL: http://livetenligtmattie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0