Godmorgon Tomas

Förr i tiden tyckte jag att tisdagar var den värsta dagen i veckan. Jag är inte riktigt säker men jag tror att måndag har tagit över den titeln. Om inte så är det inte långt borta. Måndagar brukar vara så fruktansvärt sega. Idag är det desssutom sjukt tråkigt väder. Och inte att förglömma så sänds Morden i Midsomer på tisdagar. Det är ett rätt stort plus.

Fick för mig att beställa säsongskortet igår. För er oinitierade så betyder det att jag i fortsättningen kommer kunna se nästan alla allsvenska matcher och samtliga elitseriematcher. Vi snackar fotboll och hockey. Visst det är bara 139 kronor i månaden men idag känns det ändå inte som ett överdrivet klokt beslut. Dels bunden i tolv månader och frågan är ju hur många matcher jag kommer se egentligen. När skulle jag hinna med det?

Såg i alla fall Hammarby-Ljungskile igår. Allvarligt. När det gått tio minuter på matchen sa jag i och för sig till mina medtittare att jag nog skulle unna Ljungskile tre poäng. Jag vill ju att de ska hänga kvar i Allsvenskan och mest troligt är att Bajen inte kommer vara med och slåss om guldet i år. Men när LSK gjorde 1-2 med tio minuter kvar fick jag lite panik. Stryk mot lilla Ljungskile? På Söderstadion. Det funkar verkligen inte. Så när Freddy gjorde 2-2 med tre sekunder kvar skrek jag. 2-2 är inget godkänt resultat heller men bra mycket bättre än smisk. Nu är vi obesegrade i åtta matcher.

Nu börjar folk komma tillbaks från semestrar och dylikt. Det betyder att den här veckan kommer programmet för hösten bli klart. Eller ska jag säga att jag hoppas att det betyder det. Hur som helst så är samtliga band bokade. Nu är det bara datum som ska pusslas ihop. Och affischer och flyers tillverkas. Och fixas ljud och ljus. Och... Ja ni fattar.

Det sas en del saker. Jag menade verkligen vad jag sa men frågan är om de inte uppfattades på helt fel sätt. Det är tråkigt när det blir så. För det var verkligen inte min mening. Förlåt!

Den som påstår att jag inte är duktig på att hantera mina pengar är ute och cyklar. Jag är grym på att hantera dem. Flera gånger och mycket dessutom.

Jobb 9:45 till 20:15 idag. Jag älskar verkligen de här dagarna.


Pontus och amerikanarna - Godmorgon Columbus

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Japp, Columbus är en riktig klassiker. Bra låt.

2008-08-05 @ 08:48:51
URL: http://cecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0