Jag vill prata hårdrock

Onsdag. Mitt i veckan. Fast så är det ju inte riktigt. Mitt i veckan borde ju bli vid lunchtid på torsdag. Mitt i arbetsveckan stämmer ju inte heller riktigt. För Tomas. Har en sådan där bra dag idag. Tio till sju. Sista timmen är faktiskt grymt skön att slippa. Även om det råkar vara just de timmarna som genererar pengar den 25:e. Lönen inom handels är ju inget att slå frivolter över direkt.

Fick ett jobberbjudande häromdagen. Vardagar. Dolly Parton tider tror jag minsann att det var. Kommer inte ihåg exakt. Men det viktiga är ju att få jobba vardagar och vara ledig på helgen. Det som var negativt var att det inte var ett fast jobb. Tydligen så sträckte sig tjänsten från nu fram till juni. De som har jobbat där förr har varit lediga juni, juli och augusti. Det är ett ganska stort minus. Men jag ska ändå överväga det.

Mer jobbsnack. Hade ett missat samtal och mobilsvar när jag gick på lunch igår. Gissa om Tomas tycker det är trevligt när rösten på mobilsvaret säger "Hej jag heter Karolina och jag vill prata hårdrock med dig...". Jag gillar det mycket när folk säger att de vill prata hårdrock. Dessutom så mynnade samtalet ut i ytterligare en intressant akt för Hårdrocksgruvan. Tyvärr så är hösten i princip fullbokad. Men bandet är så pass kul att jag absolut ska försöka hitta en lösning.

När vi ändå pratar om Gruvan. Igår snackade jag med samtliga promotors (heter det så?) för aktuella band. Nu sägs det att senast i början på nästa vecka ska allt vara spikat til 100% så att vi kan gå ut med höstens line-up. Men som man har fått lära sig så kanske vi inte ska ropa hej ändå. Vi har ju en utländsk artist. Och tydligen så är det så att de kan ställa in med väldigt kort varsel. Men vi håller tummarna.

Förhoppningsvis kan vi få till ett möte den här veckan. Känner att hösten måste vandras igenom nu. Igår. Eller helst i förra veckan. Jag är av den sorten som tycker om att ha koll på grejer. Gärna planera mycket förtidigt än lite försent. Nu är det inte försent än men tiden rinner iväg. Sen vill jag inte ringa och tjata heller. Lite halvjobbig situation känner jag.

Imorgon är det ledigt som gäller. En sväng till IKEA ska det minsann bli. Behöver komplettera med ytterligare ett cd-ställ och några ramar ska också handlas. Sen lär det väl bli en hög med bra-att-ha-saker. Som vanligt.

Hoppet är snart slut. Tyvärr. För det hade kunnat bli riktigt kul.

Till sist. Backyard Babies nya kan bli hur rolig som helst. Om hela plattan låter som första singeln så kan det bli ett av årets bästa släpp. Sanna mina ord.

Snygg video är det också.

If I live, I will kill you
If I die, you are forgiven


Hårdrock på er!




Backyard Babies - Fuck Off And Die

Kommentarer
Postat av: Emma

Öh! det där va ju min video Tomas!! Tjuv! ;)

2008-08-13 @ 17:05:30
URL: http://emmasinre.blogg.se/
Postat av: Mary

fem stjärnor till dej som har med min man i bloggen;) skivan får ja inte förrän imorn=( men den e nog asbra!!!

2008-08-13 @ 18:53:22
URL: http://mariios.blogg.se/
Postat av: malin

Fortfarande hopplöst hemlig :) vad är det du hoppats på?? Jag var inne på någon kärlek i förra inlägget...men det kan ju vara något helt annat. Förstår du hur nyfiken jag är av mig? Var lite snäll hörru! m

2008-08-13 @ 19:58:07
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Annelie

Blev det nån bokhyllan Billy? Blir det nån design?



;-)

2008-08-14 @ 14:45:23
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0