Stressad?

Okej. Nu börjar Tomas bli lite frustrerad. Hur ska man kunna göra sitt jobb när personer runt omkring inte gör sitt. Jag är ju beroende av att andra personer gör saker. Till exempel väntar jag på loggor från bokningsbolaget. Utan dem är det svårt att snickra ihop en annons. Eller affischer. Jag väntar på att få till ett möte med chifen. Så att vi kan börja "renovera" Gruvan inför premiären den 30 augusti. Jag vet att det är den 6:e idag. Men jag gillar att ha lite kontroll på vad som händer och det har jag inte nu känner jag. Dessutom vill jag ha tummen upp för schemat så att jag kan få berätta för omvärlden hur grymt kul vi ska ha i höst.

Ledig igår. Hade väl kanske behövt städa lite i hemmet. Men som vanligt dyker det upp massa roligare saker att göra. Fika är en sak. Att hänga på Torp i fyra timmar en annan. I och för sig så tillbringades två av timmarna med att leta efter en bra skrivare så lite nyttig var jag. Hur svårt ska det vara att hitta en skrivare med bluetooth under 3000 spänn? Visserligen hittade jag en nätverksskrivare för 2000 kronor. Men då slog den berömda beslutsångesten till. Är det värt pengarna? Eller kan jag klara mig med en för 900 kronor som har sladd?

På fredag invigs OS. Tomas är verkligen sportintresserad. Fast det rör sig mest om fotboll, hockey och handboll. Mitt friidrottsintresse är tämligen svalt. Men det är klart man kommer kolla. Invigningen ska bevittnas tillsammans med Magnus och folköl. Sen är det tydligen fotboll på natten. Eller var det handboll?

En sak som slog mig häromdagen angående OS. Blev inte Irak portade från de olympiska lekarna på grund av att landet inte uppförde sig på ett humanitärt sätt? Hur tänkte då IOK när de gav OS till Kina? Bara en liten fundering.

Jobba 9:45 till 19 idag. De här dagarna när man slutar en timme tidigare är verkligen guld. Känns nästan som att man har normala arbetstider. Dessutom hinner jag gott och väl hem till fotbollen. Blåvitt ska försöka slå Basel på bortaplan idag. Eller som minst få 2-2. (Ja det funkar med 1-1 och förlängning också). Regler om bortamål och sånt där. Ni som vet fattar. Tyvärr för svensk fotboll så tror jag det tar stopp får IFK ikväll. Men man kan ju alltid hålla en extra tumme.

Är det bara Tomas som jobbar i 200 km/h?

Jag behöver verkligen en skrivare så det blir till att bestämma sig snart. Någon som har bra råd eller tips?

Fick hem nya Mötley Crüe i måndags. Nja, skulle jag vilja säga. Det är väldigt långt från en ny Dr. Feelgood eller Girls, Girls, Girls. Väldigt långt ifrån faktiskt. Några guldkorn finns det men i det stora hela är det en ganska slätstruken platta. Betyg? Två av fem skulle jag nog säga. En svag tvåa. Titelspåret Saints Of Los Angeles är en av få höjdpunkter. Tyvärr så är det väl så att gossarna behövde kemikalierna för att skriva jävligt bra musik.

Mer hårdrock till folket!


Mötley Crüe - Saints Of Los Angeles

Kommentarer
Postat av: robin

Glamtrams håller inte vet du väl. ;)

2008-08-06 @ 12:14:15
URL: http://robinski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0