Manlig pms

Trött. Ja idag är Tomas trött. Har sovit som en potta skit i natt. Det lilla man nu har sovit. Somnade inte förän halv tre första gången. Jag hann till och med se färdigt på två filmer. Ja tänka sig. Två filmer. Tomas som normalt sett inte hinner se en kvart innan ögonlocken ramlar igen. Black Snake Moan och What Happens In Vegas blev det. Två helt klart godkända filmer. Den första är ju rätt så udda till att börja med men man får sig en liten funderare mot slutet. Vegas-filmen är inget annat än en feelgood-film. Jag behövde det lite igår kände jag.

Anledningen till att jag sov så illa som jag gjorde berodde nog mest på min sinnesstämning. Ungefär klockan fyra igår kände jag att jag var lite arg. Kunde inte sätta fingret på vad det var. Men lite småsur var jag. När klockan var halv sju blev jag tvungen att springa bort till Pressbyrån och handla godis. Choklad ska man ju bli glad av har jag förstått efter några års arbetande med nästan bara flickor.

Varför så arg då?

Nu var jag ju inte så där röd-i-ansiktet-arg eller så arg så att jag skällde ut folk som kom i min närhet. Mer en sån där inre ilska som bara är obehaglig. Jag tror att det var massa småsaker igår som till slut blev en stor sak. Några jobbiga kunder. En chef som binder våra händer bakom ryggen vilket gör att vi ser dumma ut och låter inkompetenta inför våra kunder. Kollegor som svarar så korkat på frågor så man skulle kunna avlida. Och sen bara lägger på luren i örat på en. Och inte att förglömma. Kollegor som inte lär sig. Efter att ha frågat 18 gånger. Bara för att nämna några av gårdagens alla småsaker.

Som sagt. Massa småsaker. Men ett plus ett är två. Och två plus två är fyra.

Tur att det finns glädje att hämta på övervåningen.

Dagens varning. Se till att inte bli laktosintolleranta. Det är nu lite drygt ett år sedan jag gjorde den grymma upptäckten att jag inte kan dricka världens godaste dryck längre. Men det var först idag jag insåg vad det kostar. Skulle stoppa till på Maxi för att köpa laktosfri mjölk. Jag har aldrig köpt enbart mjölk förut och då reflekterar man ju inte över vad den kostar.

19 jävla kronor. För en liter. Som tur är så dricker jag den inte bart utan använder den i maten vilket gör att åtgången är inte så stor. Men ändå. Nästan en hel Astrid Lindgren. Det är ta mig fan inte klokt.

Edit kl 14:06: Okej. Jag var trött. En Selma menade jag ju naturligvtis. Förlåt för förvirringen!

Igår blev så äntligen höst-mötet avklarat. Jag fick veta vad som förväntas utav mig och det känns bra. Nu vet jag. Och jag har informerat om mitt jobb. Det känns också bra. Nu kan ingen komma sen och säga "men det hade jag ingen aning om". Nu ska det bara ringas till Göteborg. Sista datumet måste spikas idag. Nästa vecka ska annonsen ut. Och det ska också göras grymt reportage i Bohusläningen. Så det så.

Är det någon som blir förvånad när jag säger att jag jobbar 9:45 till 20:15 idag? Nej jag trodde väl inte det. Nu går vi dessutom in i den goa perioden. Eller hur var det nu. Nej just det. Det är nu som folk inte är ute och handlar. Skit också.

Till helgen ska Tomas vara helt ledig. I tre dagar. Ska bli überskönt att verkligen inte göra någonting. Funderar på om man skulle ta en sväng till Bovall och bara softa. Eller så stannar jag kvar i Uddevalla och dricker öl med mina vänner.

Manlig pms? Finns det?

Härmed är dagens bloggpost avslutad. Jag önskar er en väldigt trevlig fortsättning på dagen.

Hårdrock!


Whitesnake - Is This Love

Kommentarer
Postat av: Annah

Astrid Lindgren? Nu hänger ja inte me riktigt... =)

2008-08-19 @ 09:46:24
Postat av: Cecilia

Jag har just gjort samma upptäckt, jag tål inte heller vanlig mjölk. Har aldrig varit någon stor mjölkdrickare men det är ju mest, som du säger, i maten. Och ja, det är sjukt dyrt. Brukar äta yoghurt till frukost och det är minst dubbelt så dyrt som vanlig.

2008-08-19 @ 13:39:09
URL: http://cecilia.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nä, manlig pms finns inte, din hypokondriker ;-) Det är ett helvete oss kvinnor förunnat.

2008-08-19 @ 16:51:43
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annah

va bara tvungen att retas lite! ler

2008-08-20 @ 08:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0