Sammanfattningsdags

Uppdateringsdöden. Finns det något som heter så? I så fall fick min blogg en släng av det i helgen. Fast faktiskt rätt skönt att släppa det mesta och bara låta dagarna gå. Kände att jag behövde det.

En snabb genomgång då utav den här blogglösa helgen. I fredags blev det som sagt fika (vi kommer till det senare) och umgänge med fyra musiker. I en liten stund i alla fall. Broken skulle lägga gitarr och sång i Johans stuga. Tanken var att jag skulle varit med där ett tag men andra faktorer kom snabbt med in i bilden. Så den totala musiktiden för Tomas i fredags blev väl kanske två timmar.

Lördagen började med snabbvisit i Ammenäs. Kanske lite för kort men det kunde lika gärna blivit ingenting. Man får vara nöjd med det lilla. Sen hämtades Christer. Tydligen hade han sträckt sig efter smöret. Ryggen gjorde väldigt ont så det blev en akut-massage för honom. Vad hade man gjort utan snälla vänner som kan ställa upp med kort varsel och knåda ryggar. På kvällen var det meningen att vi skulle åka till Färgelanda. Inflyttningsfest hos Lars. Christer hade världsmästaront i rygg och nacke. Och jag hade verkligen ingen lust. Så det blev soffa. Några öl och lite tuff musik blev det också. En väldigt lugn och sansad lördagskväll. Skönt.

Igår blev det inte så många barn gjorda. Var utanför lägenheten i totalt sju minuter tror jag. Inte för att det var så mycket som lockade utanför lägenheten heller. Två filmer och en fotbollsmatch blev resultatet innan jag stämplade ut igår. Mumien 2 (är det den som heter Scorpionking?) och Djungel-George. Två kvalitetsfilmer. Verkligen.

Och Ljungskile fick programenligt stryk av Kalmar. Tycker det är tråkigt att LSK inte ens var i närheten av den standard som de varit de senaste hemmamatcherna. Då hade Kalmar inte haft en lika enkel resa.

Ikväll blir det Bajen mot Sundsvall. Eller tvärtom eftersom vi lirar på bortaplan. Känns som att det här är en ganska viktig match. Okej att vi är obesegrade i åtta matcher men den sviten har känts väldigt skör de senaste matcherna. Kvitteringen senast mot LSK med tre sekunder kvar är väl ett kvitto på det. Om vi vinner idag så tror jag att vi kan vända den något nedåtgående trenden. Om vi förlorar känns det som att det är risk för ett litet fritt fall.

I min värld så betyder fika att just fika. Okej för att jag åt en bit mat också. Men kaffe, lite snack och trevligt sällskap. Det är fika. Ber om ursäkt i fall ni tycker att jag är lite tråkig.

Hoppet är det sista som överger människan säger de ju. Fast jag har hoppats ganska länge nu tycker jag. Hur länge ska man hoppas? Oavsett hur små motgångarna är så blir de svårare och svårare att ta. Att acceptera.

Äntligen en ny arbetsvecka.

Hårdrock på er.


Journey - Don't Stop Believin'

Kommentarer
Postat av: Annah

Hmm..så du menar att du brukar va utomhus o göra barn i vanliga fall? skrattar

2008-08-11 @ 17:12:57
Postat av: Mary

tack...lite charmig kan ja va ibland...! du e inte tråkig...i vissa världar betyder fika:fika i andra världar fika:ligga. ha de!

2008-08-11 @ 22:00:56
URL: http://mariios.blogg.se/
Postat av: malin

Hoppas du på kärleken vännen? Man ska väl aldrig sluta hoppas men du kanske inte ska låsa fast dig vid det... kram m

2008-08-12 @ 14:03:50
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0