Det bubblar lite

Söndag. Vilodagen. Jo men tjena. Det kunde varit. Men för min del är det snart tio år sedan söndag kunde betecknas som vilodag. På riktigt.

Vem kom på den briljanta idén att släppa Vem vill bli miljonär på DVD? Antingen är jag dum i huvudet eller så har jag fått skivan med übersvåra frågor. Några gånger lyckades vi komma över 200.000 men ibland fick vi frågor på första och andra nivån som inte ens Wikipedia hade klarat av. Och så blev det rätt sent. Det är ju så svårt att sluta med frågesport när man väl börjat. Frågesport? Ja det kanske man kan kalla det för. Instant heal skulle andra säga. Tror inte John Blund drog igen butiken förän halv sex. Ungefär.

Så väntar ytterligare en dag när Tomas ska kliva i pappa-rollen. Fast egentligen ska jag inte gnälla. Jag gillar ju att ta ansvar. Det som är lite segt är just ordet segt. Jag kommer vara mos i skallen ikväll. Fast lite har jag väl mig själv att skylla.

     

Någon mer än Tomas som lider av beslutsångest? Har börjat att tveka om jobberbjudandet som ramlade in förra veckan. Vet fan inte hur jag ska göra längre. Starta eget och släppa allt annat. Plus att det innebär mycket jobb. Sena kvällar. Helger. Men jag jobbar åt mig själv. Och det är ett väldigt roligt jobb.

Eller satsa på det som jag börjat dra igång. Jobba cirka fyra år med ett normalt kneg. Vardagar. Sju till fyra. För att sedan kanske få ett väldigt bra och roligt jobb i Göteborg. Också det mest vardagar.

Blir lite snurrig av allt funderande. Kan någon vara snäll och bestämma åt mig?

Bilderna ovan är klipp från min morgon. En grym kaffebryggare, en öde Kungsgata och den goda frukosten inklusive tuff läsning.

EDIT: Vill bara påpeka att det är på jobbet bilderna är tagna. Rosa dukar hemma hos Tomas. Jo men visst.

Blev dock precis lite förbannad. För er som är bevandrade inom ämnet "hårdrock" så vet ni att det finns ett program på P4 som heter Dist. I början så sändes det på lördagar klockan 18. Sen flyttades det av någon oförklarig anledning till söndagar klockan 22.05. Nu mina vänner ska ni för höra. Nu kommer Dist bara sändas tio gånger per år. Inte ens en gång i månaden. Det är lite sjukt att kanske det största facket inom musiken puttas undan. Längre och längre in i ett hörn som om det vore något fult. Skäms Sveriges Radio. Har ni verkligen så inkompetenta programchefer och musikproducenter på bygget? Dags att titta över laguppställningen kanske.

Några av er vet att jag arbetat på Sveriges Radio. Mest på Radiosporten men jag har även gjort inhopp på morgonprogrammen och en sommar jobbade jag som nöjesreporter. Det jag tänkte säga med det här var att när man har ett eget program på Sveriges Radio är det viktigt (om inte lag) att man kan musikpolicyn. Punkt ett lyder ungefär: Inga distade gitarrer får förekomma inom SR P4's program.

Det kan ha varit punkt två eller fem men det var inte det som var poängen.

Hur sjukt är inte det?

Jävligt mycket hårdrock på er!


Dope - Die Motherfucker Die

Kommentarer
Postat av: Teresa

Många drömmer om att starta eget, vara sin egen chef osv, men många bekanta till mig som har egen firma säger "ni fattar inte hur skönt det är att vara anställd". Så visst, det är både för- och nackdelar med att ha eget. Förstår ditt dilemma, men du vet det där med att hoppa..... det rådet fick jag av en vän och det gäller också jobb (även om rådet funkar på det mesta ;)) men jag har inte heller tagit något beslut än.



Din söndag verkar ha startat bra, nice frukost, ingick även chokladkakan ;)



Ha en fortsatt bra dag.



Kram/ Teresa

2008-07-20 @ 10:53:46
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0