Jag förstår inte

I våras hände en sak på jobbet. En polisanmälningssak. För min del känns det tryggt då jag befann mig i England när det inträffade. Läget blev rätt olustigt men för ett tag sedan så slutade jag tänka på det. Orkade liksom inte. Fick inte ihop ekvationen och tyckte att allt kändes jättekonstigt.

Idag började massa konstiga tankar smyga sig in i huvudet på mig. Är det tillfälligheter? Jag gillar inte att tänka på det sättet men kan inte låta bli.

Det händer mer polisiära saker på Torp. För ett tag sedan var polisen ute och hämtade en butikschef. Förskingring tydligen. Massa hundra tusen. Och igår fick jag höra om en annan butiksägare som numera tydligen sitter inne. 1,7 miljoner i skatteskuld och ett lager fullt med "konstiga" saker. Vad är det som händer egentligen? Undrar om dessa två verkligen tycker att det var värt det? Troligtvis inte. Men det är väl skyll dig själv på den kanske.

Har även kommit på att det är slut nu. Jag kan inte hänga kvar vid gammal ost. Hmm? Har bestämt mig för att ta kliv två. Eller snarare en utveckling av steg ett. Men va fan. Det känns ändå rätt. Någonstans.

Som ni kanske förstår har det inte varit överdrivet mycket att pyssla med på jobbet idag. Har ju även fått leka pappa. Gick faktiskt lättare än vad jag räknat med. Men som sagt. Lite folk idag. Tror nog att det blir mer imorgon. Rätt så mycket mer också.

Och medans pisseveckan (som även kallas kärringveckan av någon anledning) rullar på ska Tomas lägga sig en stund på soffan och titta på film. Det brukar betyda sova men ska det spelas spel sen så kan en timmes påhälsning av John Blund kanske vara värt.

I och med att det är över nu (som Per Gessle hade sagt) så vill jag önska god tur. Lycka till med allt. På riktigt!

Kram!




Queen - The Show Must Go On

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bra att det känns rätt. Go for it. Och lycka till själv.s

2008-07-19 @ 21:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0