Lite nervös är jag

Jaha. Så har jag gjort det igen. Fast den här gången är det inte mitt fel. Normalt sätt börjar jag jobba klockan tio. Eller kvart i. Så den här dagen började precis som vanligt med att jag åker ut till jobbet för att äta frukost och läsa tidningen i lugn och ro. Av en händelse tittade jag på schemat. Då ska tydligen Tomas börja klockan elva idag. Hur gick det till? Enkelt svar på ett litet halvjobbigt problem. Schemat har ändrats efter att vi fick det första. Alltså. Bör man inte meddela sånt? Jo det bör man. Och vi har haft diskussionen förut. Nu löste det sig ändå. Jag ringde till hon som slutar klockan åtta ikväll och frågade om inte vi kunde byta starttid. Nu får vi ju inte byta hur som helst heller men det struntar faktiskt jag i just nu. Det här är ju inte mitt fel från början.

Och nu till dubbelmoralen i Tomas liv. Det finns som ni kanske vet vissa lag som jag inte riktigt klarar av. IFK Göteborg är ett utav dem. Men. Ikväll spelar Blodvitt (det låter så när klacken säger Blåvitt) mot FC Basel i Champions league-kvalet. Jag kommer bänka mig framför tv:n. Och jag kommer hålla tummarna för IFK. Det är ju ändå så att det är bra om det går bra för svenska lag i Europa. Och nu när inte Bajen är där så får man ta det som bjuds. Dessutom tycker jag det är grymt kul med ungdomssatsningen man gör i Göteborg. Fem av elva som startar idag är under 23 år. Det är coolt.

Igår spikades ytterligare ett datum för höstens hårdrocksprogram i Uddevalla. Satt och funderade på på hur programmet kommer att tas emot när det blir officiellt. Jag får gåshud när jag tänker på vissa bokningar. Men det kanske bara är jag? Det tråkiga just nu är att det är så mycket semester överallt. Det är det som gör att det går lite långsamt. Hade jag fått som jag velat så hade allt varit klart. Nu! Jag hoppas verkligen och håller varenda tumme jag kan för att ni ska bli nöjda. Det är det jag är mest nervös för i dagsläget.

Som sagt så blir det jobb 10 till 19 idag. Att sluta klockan sju är rena lyxen. Är det normalt att känna så?

Jag hade tänkt skriva "man kan inte alltid få som man vill". Men faktum är att jag får ganska mycket som jag vill. I vissa avseenden. I andra så har de senaste månaderna bevisat ordspråket. Om det är ett ordspråk. Man kan inte alltid få som man vill.

Pratar vi hårdrock så lever jag lite min dröm just nu. Det är en rätt häftig känsla.


Kiss - Detroit Rock City

Kommentarer
Postat av: Mary

uddevalla tös alltså;) nja ett tag framöver iaf...om ja ska plugga som ja tänkt så lär ja ju va där...förresten får du gärna hålla öronen uppe om du hör om en ledig etta eller tvåa? kanske trea? vi ska ev. dela....vad missar jag den 30 okt då?? är i miami beach då;)!

2008-07-30 @ 18:43:17
URL: http://mariios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0