Första steget

Fredag. Och nu börjars det. Ska jobba till nästa fredag. Fulla dagar. Så där upphetsande.

Kom på imorse att jag fick ett jobberbjudande förra veckan. Det var på gång för ungefär två år sedan men har liksom legat på is sedan dess. Så när vd:n för det här företaget ringde förra veckan blev jag lite överraskad. Det händer tydligen grejer nu och han ville att jag skulle starta upp den nya butiken i mitt område. Jag skulle fundera en vecka. Och det är idag.

Jag har faktiskt inte ägnat jobberbjudandet en sekunds funderande. Det måste väl ändå betyda att jag inte är särskilt intresserad? Det är ett väldigt kul jobb. Men jag vet faktiskt inte om jag är beredd att släppa precis allt i mitt liv för att starta eget. Inte just nu i alla fall.

Eller så betyder det att jag har alldeles för mycket annat att tänka på just nu.

Däremot så har jag fått ringt telefonsamtalet idag. Som jag skulle gjort igår. Så nu är blanketter beställda. Ett steg i rätt riktning. Hoppas jag.

Man ska vara rädd om sina vänner. Jag hoppas att jag är en bra vän. Jag vill vara en bra vän. Försöker leva efter de kloka orden: Behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Ibland lyckas man. Och ibland inte.

Jobb till åtta ikväll. Om någon vill ta en kopp java efter det så är jag inte omöjlig.

Hårdrock!


Return - Friends Will Be Friends

Kommentarer
Postat av: Emma

Kan inte tänka mig att du är annat än en bra vän..=)

2008-07-18 @ 12:33:27
URL: http://emmasinre.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag dricker inte kaffe, men tack för inbjudan! ;-)

2008-07-18 @ 15:45:04
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annah

du har då aldrig gjort mig besviken på "vän-fronten"! =)

2008-07-18 @ 18:05:06
Postat av: Tomas

Annah: Haha.. På vilken "front" har jag gjort dig besviken då?? ;)

2008-07-18 @ 20:57:05
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: Annah

Ha ha ha..ingen som jag vet faktiskt! Det lät kanske knasigt.. skrattar hua e för trött för att skriva vettiga saker tror jag!

2008-07-18 @ 21:27:33
Postat av: malin

Tomas, kan vi inte se till att få med Annah på någon trevlig tillställning nu när hon snart kommer på besök. Det var tillochmed länge sedan jag såg dig och vi bor ändå i samma stad.

2008-07-19 @ 02:43:33
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Tomas

Malin: Jag håller med du! Absolut. Jag kan inte på fredag, men lördag eller söndag funkar fint.. Ska vi kolla med Annah också om hon vill träffa oss kanske?? ;)

2008-07-19 @ 07:52:18
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: Annah

Ha ha ha..d e la klart att ja vill! så har vi ju en "the big 3 5" att fira oxå..säger inget mer om d här... ler

Hör av mig när veckan börjar ta nerförsbacke igen här!

2008-07-19 @ 09:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0