Up and away

Efter regn kommer solsken. Personen som sa det måste kännt sig riktigt nöjd. Men hur som helst så stämmer det. Det kan ju inte regna hur länge som helst. Någon gång tittar solen fram. Man skulle också kunna säga efter en pissig torsdag kommer en något bättre fredag.

Jobbet igår var väl så där kul i och för sig. Gick runt och trodde att jag skulle tuppa av de första timmarna. Och resten av dagen kändes som en lång dvala. Men sen blev det väldigt trevligt. Först en öl på Harrys med goda vänner. Sen en öl på Butlers med en gammal gammal kompis. Parallell-klasskompis från högstadiet. Tror inte vi har träffats sen dess så det var grymt kul att se henne. Lika glad som för 15 år sedan. Vet inte vart vi fick smeknamnet Suri ifrån om jag ska vara ärlig. Och nu ska Tomas leta efter gamla Okej-tidningar. Från typ 1991 eller något sådant.

     

Sen blev det film. Romper Stomper. Med minst lika trevligt sällskap. Känns som att en omgång Vem vill bli miljonär ikväll hade suttit fint.

Sen måste jag beklaga mig lite. Jag blir lite trött. Varför måste folk vara så stressade? Och dessutom låta deras ilska gå ut över oss stackars butiksanställda. Vissa personer är dessutom riktigt elaka. Tack för att jag dels är kille och dessutom utrustad med lite pondus så att jag vågar säga ifrån. Tycker synd om dem som inte kan eller vågar säga ifrån utan bara står där med nedböjt huvud och tar skiten.

Naturligtvis finns det alltid två sidor av myntet. Det finns visst personal som kan vara sjukt otrevlig. Men i de flesta fall försöker vi bara göra vårt bästa. Tänk på att vara snälla när ni är ute och handlar.

Vågar man hoppas på en ännu bättre lördag? Trots att jag ska leka pappa halva dagen och kommer vara helt slutkörd i skallen när jag kommer hem.

Jag har försökt hjälpa till. Sträckt ut en hand. Ja nästan hela armen. Mer än så kan jag tyvärr inte göra. Jag vill att du ska ta den.

Hårdrock!


W.A.S.P. - I Wanna Be Somebody

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0