Kass söndag?

Måndag igen. Och en hel helg utan bloggande. Naturligtvis har det kliat i fingrarna. Men när jag väl satt mig ner för att skriva har det inte funkat. Skrivkramp? Bloggkramp? Jag vet inte men nu blir det av i alla fall.

Det har varit en kalashelg. I dubbel bemärkelse. Turnén började i torsdags kväll med avfärd till Högsäter. En lugn och stilla afton med öl och Guitar Hero. Det gick oväntat bra med tanke på att det ändå var minst en månad sedan jag spelade sist.

Fredagen bestod av massa penslar och färg. Tror nog vi var tio man som målade på Christers hus. Trots vätskeintag från klockan tio på morgonen gick det finemang. Varmt som bara den var det men kul hade vi. Vi fick oss till och med lite underhållande "lapdance" på gröna faran. Fantastiskt roligt.

Lördagen bestod av kompletering och reparation av fredagens verk. Och avfärd till Uddevalla. Iron Maiden lirade på Ullevi men vad spelar det för roll när det är Fjordfestivalen? Helt ärligt så måste arrangörerna ta sig en allvarlig funderare på vad de sysslar med. Fjorden hade kunnat vara hur stor och bra som helst. Nu håller de på att förvandla den till en dansbandsvecka. Finns det någon vettig förklaring till det?

Vad som hände (eller inte hände) igår behöver jag väl knappast förklara. Ibland är söndagar bra. Ibland är de inte det. Igår var det alternativ två som stämde bäst.

Tack mina vänner för en riktigt kul helg. Nedan följer lite bilder för att sammanställa det som hänt de senaste dagarna.

     
     


Satt och kollade igenom mitt förra blogginlägg. Är det någon som tror på mig när jag säger att jag är rätt duktig på matte ändå? Jag hade inte gjort det i alla fall.

Så här ligger det till med Hårdrocksgruvan. I dagsläget kommer vi köra elva kvällar under hösten. Tio band är klara. Fem akter har klara datum och fem väntas bli klara inom en vecka. Således har jag ett datum kvar. Nu tänker jag inte dribbla in mig i ett hörn mer. Förhoppningsvis får jag göra hela schemat officiellt väldigt snart.

Ikväll blir det lite kalas hos Malin. Hon fyller år. Det tråkiga är att en annan jobbar stängning idag. Jag kommer med andra ord vara inne i stan tidigast halv nio. Men fint folk kommer ju sent säger de.

Tomas kan vara världens sämsta på att hålla saker för sig själv. Inte hemlisar och sånt utan mer saker som jag vill dela med andra men egentligen inte får säga. Hoppas det var några som blev lite glada i helgen.

Nu ska frukosten ägnas lite tid. Och kaffet. Och lugnet före stormen. Fast med tanke på hur det har varit på Torp i helgen och med tanke på vädret så kommer det väl bli tråkigare än tråkigast att jobba idag. Helt värdelöst.

Hårdrock på er!


Hardcore Superstar - We Don't Celebrate Sundays

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0