Allsvenskan lever även nästa år

Rise and shine. Ännu en strålande dag. Lite disig kanske men det känns ändå som att det kommer bli riktigt härligt väder idag. Tur att man ska jobba då.

Blev inte inget sällskapsspelande igår. Det blev fotboll istället. På tv:n. Helsingborg lirade riktigt bra fotboll och spelade ut Djurgården. Vågar man hoppas på att DIF åker ur i år? Kanske lite väl mycket att hoppas på kanske. Och Ljungskile spöade AIK. Hur grymt är inte det då? 2-1 efter straff på övertid. Det är nästan de segrarna som är de härligaste. Och nu är jag säker. Ljungskile kommer klara sig kvar.

Sen måste jag fundera lite över domarkåren igen. Jag kommer inte bli det minsta förvånad om det blir gnäll från Djurgårdens sida. Martin Hansson gör en katastrof insats med pipan. Nog för att Helsingborg spelmässigt var värda att vinna. Men dels sättet som 1-0 kom till på och sen en väldigt massa övriga incidenter under matchen får mig att jubla, igen, över att det ska införas proffsdomare i Sverige nästa år.

Hade tänkt ta in ett band från Göteborg på Hårdrocksgruvan. Ni som var på Sweden Rock i år hade möjlighet att se dem. För er som inte tog chansen eller inte var där. [Sister Sin]

Skriv gärna några rader om vad ni tycker.

Tack snälla Lorane för lånat av bil.

Jobbar kort dag idag. Tio till sju minsann. Sen ska bror tydligen komma hit ut så ska vi införskaffa ny mobil till honom. Den gamla tvättades i helgen. Så där bra fast det är ju aldrig fel med ny leksak.

Hårdrock på er!


Saxon - Denim And Leather

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0