Lite spännande är det

Torsdag. En dag kvar sen frihet. I tre dagar. Ska bli riktigt trevligt. De här långpassen är inte så där vansinnigt upphetsande om ni frågar mig. Inte så socialt heller. Tur att man har en sambo i form av broder Peter.

Igår drog Fjordfestivalen igång. Bror och jag tog en tur på stan och konstaterade att det visst var rätt mycket folk ute. Mest småkids men det är ju så det brukar vara. Vi orkade inte gå ner till dansbandsområdet utan vek av i Kocksk gränd och smet in på Butlers. Fick bli en 1698 och sen hemgång. Både bror och jag var rätt slitna efter långa arbetsdagar så film verkade vettigare.

     


Man kan säga mycket om Uddevalla. Men städa kan de. Normalt sätt så åker det en liten liten traktor och sopar Kungsgatan klockan åtta på morgonen. Varje dag. Nästan hela året. I natt klockan fyra blev jag väckt av ett det var ett fruktansvärt liv på utsidan. Världens största traktor med världens största sopkvast åkte runt och städade. Tråkigt att bli väckt men jävligt bra Uddevalla att ni fixar en ren och fin stad till oss.

Idag kommer förhoppningsvis ett positivt besked för alla hårdrockare runt omkring. Jag har lagt ett bud som jag nog tror ska gå hem. Den som lever får se säger de ju.

Efter jobbet idag ska det hämtas tält. En två-dagars i Högsäter väntar. Tältturnén har så här långt innefattat Sweden Rock, Graspop i Belgien och karnevalen i Grebbestad.

Nu håller jag tummarna och det hoppas jag att ni gör också.

I salute you!


AC/DC - For Those About To Rock (live @ Donington '91)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0