Who the fuck is Timmy?

Home Sweet Home!

Hur sjukt kul vi än har haft så måste det sägas att det är grymt trevligt att komma hem. Tre dagar med tuff musik, bra sällskap och väldigt massa burkar med snurrigt innehåll sätter sina spår. Tanken från början var att återge resan här. Men så här i efterhand har jag kommit överrens med mig själv att det skulle bli allt för jobbigt. Både för er och för mig. Men en kort sammanfattning kan jag väl bjuda på.

Resan började förra onsdagen. Med panik. Eftersom man alltid är ute i sista sekund ägde inte Tomas en endaste Euro. Och mitt kort funkade? Nej. Bankomaten spottade bara ute det. Och eftersom de inte jobbar på ackord på banken tog det sin lilla tid att fixa till problemet. När väl pengarna låg i fickan kunde packningen få sin tid.

Bussresan ner var hysterisk. Det var ett glatt gäng som klev på bussen i Uddevalla. Och vi blev inte ledsnare ju längre resan led. Tror inte att någon minns något mellan Varberg och Puttgarden. Tur att det finns kameror. För er som har Facebook så ligger det nog närmre tusen bilder där att bevittna.

20 timmar senare visade det sig att säck-kärra tydligen var förbjudet på campingen. Kul att bära 750 kilo packning i en kilometer. Förutom kärran fick man tydligen inte ta med en flaska rom heller. Det var för stark för mig. Men två kilo kokain var tydligen helt okej. Belgare har lite konstig prioritering tycker jag. Och bara för att klargöra: Jag hade INTE med mig knark men det var väldigt många som hade det.

Som vanligt satt man inför festivalen och planerade vilka band som skulle ses. Och som vanligt hamnade man inte ens i närheten av antalet som var tänkt från början. Innan avfärd hade Tomas tänkt se 34 band. Tänkt? Jag ville se 34 band men någonstans så visste man att det inte skulle bli så. Slutresultat: 13 band. Men å andra sidan blev kvalitet istället för kvantitet.

Jag behöver väl knappas förklara att det var väldigt trevligt på Graspop. Ifjol var det tydligen över 100.000 personer där. Det skulle slås i år. Och jag tror minsann att de gjorde det. Tomas kommer utan att tveka åka tillbaks nästa år.




Elva tuffa rockers längst bak i bussen på väg mot Dessel i Belgien


Årets..

..hoppsan: Har vi varit i Danmark?
..överraskning: Sabaton är ju bra.
..citat: Duscha på festival? Jag torkar mig ju inte ens i röven efter att jag skitit.
..gladaste: Joakim Brodén. Sångaren i Sabaton kunde inte sluta le. Äkta spelglädje.
..lärdom: Behemoth är inte så dåliga. Live.
..mäktigaste: den mänskliga ljudvågen som rullade över campingen första kvällen. Sjukt mäktigt.
..följetong: TIMMEY! Vart man än gick hörde man någon skrika "Timmey!" Jävligt roligt men inte så bra för halsen.
..snyggaste: Utan tvekan Adde!
..understatement: Magnus skulle vila en liten stund innan Judas Priest första kvällen. Sen vaknade han. 14 timmar senare.
..klägg: Andreas från Varberg.
..bästa: I hård konkurens måste jag säga Saxon. Iron Maiden lirade hits i två timmar. Testament körde över oss. Arch Enemy skrek sönder oss. Men Saxon ägde. Och Biff är 57 år. UNG!

Så. Nu tror jag att jag är klar för den här gången. Är det något som undras så är det bara att fråga. Så länge man är lite hårdrockare så tycker jag att man ska åka på Graspop Metal Meeting.

Hårdrock och återhämtning!


Sabaton - Primo Victoria (live  @ Graspop 2008)

Kommentarer
Postat av: malin

gött att du är hemma "safe and sound". 100 000 är fan så mycket folk, såg du något närmare än på km-avstånd?

2008-07-02 @ 13:32:21
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Kvarn

Fan va bra resumé av festivalen! =)

2008-07-02 @ 18:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0