Dålig planering

Jaha. Så var den icke officiella nationaldagen över. I år igen. Tomas skulle ta det lugnt. Ja för så blev det verkligen. Efter sedvanlig middag hemma med familjen styrde vi mot Hunnebo. Där blev det mer mat. Sen av någon oförklarlig anledning hamnade vi i Långsjö. Så tror jag det hette. Ungefär Fjällbacka. Stillsam privatfest. Som vi lyckades bli utslängda från. Förstod ingenting. Och ingen annan heller.

Tanum blev nästa anhalt. Och promenad. "Vi ska bara 300 meter", var det någon som sa. Eller hur. Efter två kilometer ringde vi taxi. 20 minuter i telefonkö för att få reda på att det var en och en halv timmes väntan på en bil. Hur är det möjligt? Midsommarafton är tydligen svaret på den frågan. Till slut fick vi i alla fall stoppat en taxi som snällt körde oss tillbaks till Hunnebo. För 800 kronor. Som hittat. Var det värt det? Absolut. Vi fick ju titta och lyssna på tuff musik.

Det var min midsommar det. Någon som gjorde något roligare?

Idag var det väl tänkt att det skulle bli jolle-race. Har dock inte hör något så vi får väl se. Hade faktiskt varit skönt att ta det lugnt idag. Väldigt skönt hade det varit. Men som vanligt när man lider av karaktärsbrist så blir det väl som det blir.

Efter en sms-konversation i natt har jag stor lust att åka tillbaks till Uddevalla. Nu. Med en gång! Men jag vet att det är fel. Att det inte blir bra. Men jag hatar att det inte kan vara bra.

Är det inte midsommar varje år runt den 20 juni? Och om inte annat så borde väl Taxi Väst vetat om att det skulle vara midsommar den 20 juni just i år. Typ i december. Gillar verkligen framförhållning.

Hoppas er lördag blir bättre än min.

Hårdrock!


David Bowie - Life On Mars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0