Efter regn och så vidare...

Semester dag ?

Jag har tappat räkningen och jobbar istället. Idag blev det från klockan 06:00.. Lite trögt när telefonen larmar 05:11.

Konstigt väder idag också. De där personerna som bestämmer får nog ta och bestämma sig snart. Antingen regnar det eller så solar det. Så tycker jag det ska vara. Dagen började med skyfall. Sen regnade det fram till lunch. Vad hände sen då? Jo då kom solen fram. Jag gnäller inte. Det kunde ju varit tvärt om. Efter regn kommer solsken säger de som vet.

Det ska tydligen gälla allt. Livet? Ja de säger det. Men jag börjar tveka. Stort. Tycker att det har regnat på mig ganska länge nu. Jag ska väl kanske inte klaga. Jag har världens bästa vänner och vi har verkligen snorkul när vi träffas. Jag har även ett bra jobb (eller tre) och en godkänd lya. Men ibland är man ju för sig själv. Då regnar det mest hela tiden. Tråkigt nog.

Kan man säga solar?

Nu ska det jobbas en dag till sen blir det dags att ta tag i packning. Och festivalprylarna ska dammas av. Ångesten över att jag missade Sweden Rock är inte lika stor längre. På onsdag sätter vi oss på bussen och dricker Fernet.

Hur illa det än är så finns det alltid de som har det värre.

Hårdrock på er mina vänner. Nu ska Tomas spola bort arbetsdagen och soffa resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Robert

Fernet på bussen? Låter som ett säkert vattengudsbesök i mina öron:)

2008-06-23 @ 22:37:38
URL: http://robertgidlof.blogg.se/
Postat av: Teresa

Efter regn kommer ALLTID solsken, ovan molnen skiner alltid solen.... alla dessa "klyschor", men faktiskt så stämmer de.

2008-06-24 @ 16:11:33
URL: http://teresafagersta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0