Paradise city

Semester dag 1.

Jag har läst igenom lite tidigare inlägg. Det är ganska mycket tjat om det här med semester. Vad är grejen egentligen? Alla har semester och det händer en gång om året. För min del så är det lite extra extra faktiskt. Det här är första gången på sex år som jag har semester på riktigt. Har varit väldigt mycket jobbande under somrarna. Men nu är det slut med det. Hoppas jag. Det är ju det där med att säga nej. Jag ska träna.

Har anlänt Bovall. Har hunnit sova en natt och gissa om det var skönt att vakna här ute. Det är lite svårt att beskriva men jag är helt övertygad om att det kommer bli tolv helt fantastiska dagar.

Vi börjar med att åka till Lysekil om ett par timmar och firar bror som tar studenten. Eller vi firar honom kanske inte där. Men ni fattar. Jag är stolt över min bror som kämpat sig igenom skolan. Härligt jobbat Peter. Fy fan vad du är bra!

Gjorde en del fynd igår. Tycker jag. Hade säkert kunnat hittat fler skivor men 945 kronor fick räcka.

Hela Torp hade ju extra öppet igår och det var massa bra erbjudanden. Som började gälla klockan åtta. Inte kvart i utan klockan åtta. Hur mycket pengar är det värt att stå och vänta tills klockan blir åtta? Exempel: Det stod en kund framför kassan när klockan var tjugo i åtta. Hon skulle köpa en pläd för 645 kronor. Hon ville inte betala den då utan vänta till efter åtta. Då skulle hon ju få 20% rabatt. Eller 129 kronor. Jag köper att vänta 20 minuter för att spara 129 kronor. Men det slutar ju inte där. Hon var ju inte först i kön. Det var ungefär 25 nummer före henne. Så hennes väntetid blev nog säkert 45 minuter. Ville hon betala ändå? Folk är konstiga.



Bakre raden från vänster: Def Leppard - Songs From The Sparkle Lounge, Testament - The Formation Of Damnation, Hellfueled - Born II Rock, Sabaton - The Art Of War
Främre raden från vänster: 3 Doors Down - 3 Doors Down, REM - Accelerate, Def Leppard - Hysteria, Bullet For My Valentine - Scream Aim Fire
Liggande: Hellfueled - Memories In Black, Def Leppard - Adrenalize, Virgin Steele - Visions Of Eden


Jag är nöjd med mina inköp. Det finns dock en hög till som jag saknade. Men vad trodde jag? CD-specaialisten är väl inte känd för att vara världens mest välsorterade affär.

Nångo annan som gjorde några roliga kap igår?

Hårdrock, metal och ... Ja välj själva!


Guns n' Roses - Paradise City

Kommentarer
Postat av: Annelie

Japp, jag gjorde ett riktigt kap igår.



;-)

2008-06-13 @ 16:03:56
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0