Givakt!

Semester dag 4.

ALARM 06:23. Det är tidigt. Och nu vill jag inte ha gnäll från några "normalarbetande" människor. Jag börjar normalt sett jobba klockan tio så det är vansinnigt tidigt för mig. Idag var faktiskt första gången på väldigt länge som jag ifrågasatte min egen önskan om ett sju till fyra jobb. Men man vänjer sig väl. Och det är skönt att komma hem vid fem.

Ingen rast och ingen vila. Blev visst jobb imorgon också. Men som sagt så klagar jag inte. Dels behöver jag pengarna och dels är det lite skönt att ha något att göra. Semester kan ju bli så långtråkigt. Eller hur var det nu?

Min arbetskompis för dagen, Dux (jo han heter som tvålen), sa några väldigt roliga saker idag. Bland annat blev han efter 15 år i Sverige presenterad för en helt ny (för honom) kulturell maträtt. När vi var inne och skulle handla frukost/lunch så skulle Dux fixa bröd och smör. Han valde då att satsa på en ny smörsort som han aldrig sett förut. Messmör. Ja ni förstår själva vilket garv som följde.

Promenad i regnet igår blev det minsann. I en timme! Det är inte så illa för att vara Tomas.

Jag har en känsla av att jag gjort något som jag absolut inte borde gjort. Därför ska jag sluta göra saker. Låter det vettigt? Nej, jag trodde väl inte det heller.

Jag gillar att skriva kryptiskt. Som jag skrivit tidigare så känns det lite konstigt att skriva för mycket här. Lite blottat.

Det pratades om mer promenader igår. Låter som en bra idé tycker jag. Eller varför inte som en väldigt trevlig idé. Mitt promenad sällskap var väldigt.. Ehh.. Hur ska jag säga det.. Intressant? Och trevlig naturligtvis.

Nu ska det bli en dusch för herr Sandström. Och sen får det bli som det blir. Har en inneboende den här veckan. Som egentligen inte skulle vara inneboende utan mer lägenhetslånare. Men nu jobbar ju Tomas och då blir det inneboende. På soffan. Får väl vänta in honom och se ifall det finns några fantastiska idéer.

Tack och bock.

Hårdrock!


Metallica - Until It Sleeps

Kommentarer
Postat av: Annah

ok,d köper jag..e jag som e överj-ligt nyfiken bara.. ler

2008-06-16 @ 19:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0