Grekland kan ta sig i äpplet

Så grymt skönt med seger i dag. När klockan var någonstans runt två kände Tomas att det var dags att äta. Klockan blev väl fyra innan maten var färdig men ändå. Några minuter senare och jag hade inte fått ner en tugga. Jag har en tendens att bli oerhört nervös. Så var fallet idag. Var tvungen att gå ner till Butlers strax efter fem.

Ska vi ta det från början. Spanien körde över Ryssland med 4-1. Eller? Jag skulle absolut inte vilja säga köra över. Visst är 4-1 en klar seger. Men siffrorna speglar väl ändå inte riktigt matchen. Ryssland var verkligen inte dåliga. Vilket känns så där inför sista gruppspelsmatchen. Ska man hoppas att Grekland vinner matchen mot ryssarna så att deras sista match blir betydelselös?

Sverige mot Grekland. Europamästarna Grekland. Eller hur. Det var ett skämt då och det är fortfarande ett skämt. Grekerna visade tämligen hela tiden varför en hel fotbollsvärld mådde dåligt för att de vann EM sist. Jag kan inte påminna mig om att jag sett ett mer defensivt landslag. Så tråkigt. Ett hån mot fotbollen. Ett hån mot den fotboll som Holland en gång försökte införa och som idag är den moderna fotbollen. Grekland spelar så grymt defensiv och tråkig fotboll så jag mår dåligt. Så skönt att vi kunde utnyttja övertaget. När Zlatan gjorde 1-0 var det en stor sten som lämnade mitt bröst. Och när sen Petter Hansson knäade in en snubbling (tack Malin) kändes det verkligen grymt bra. Jag gillar inte Italien. Jag gillar inte heller Turkiet. Men Grekland. Usch. Grekland är ett hån mot fotbollen. Kan någon ta bort dem? Snälla!

Nu släpper vi fotbollen. En liten stund i alla fall.

Tomas ska jobba två dagar till sen blir det Bovallstrand. I massa dagar.

Äpplet? Hmm. Försök skriva "arslet" med T9-ordlista så ska ni få se.

Hårdrock på er! Om några dagar tar vi nya tag.

Ps! Här tänkte jag bjuda på lite fina bilder från kvällen men. Blogg.se har ju haft lite tendens att kuka ur efter flytten så idag funkar det inte. Får väl hänvisa till Facebook och bjuda på lite hårdrock istället. Det känns ju ändå som lördag idag så...


Hardcore Superstar - We Don't Celebrate Sundays

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0