Happy 4th of july

Äntligen fredag. Och nationaldag till och med. Hur firar man den? Vore det inte läge att flytta en av de mest svenska traditionerna till nationaldagen. Jag tänker på dans kring lövad stång och skutta fram till tonerna från två äldre herrar som skrålar "Små grodorna". För midsommar känns i alla fall mer svenskt än nationaldagen. För mig.

Tomas ska fira nationaldagen med att jobba. 11 till 17. Sen har jag hört vissa rykten om att det kan bli en öl eller två på Harrys. Låter väl inte helt tokigt. Öl och trevligt sällskap kan man faktiskt inte få för mycket av.

Drömde en lite märklig dröm i natt. En feelgood dröm kan man nog kalla det. Bara att hoppas att man kan drömma sanndrömmar. För blir det tvärtemot så kommer det bli en jobbig dag idag.

Drömmar ja. Någonstans så är det ju min egen hjärna som producerar. Blev även påmind av min hjärna i natt. "Savatage, Tomas. Det var längesen du lyssnade på dem nu". Känns lite konstigt men även bra. Har inte lyssnat på Savatage på säkert tre månader. Det är för dåligt.

Hur firas en nationaldag? Hur ska ni göra?

Min mor och far ska fira nationaldag. De firar även porslinsbröllop. Det är ganska stort. Hoppas ni har det mysigt på havet mams och paps.

Hårdrock och glad nationaldag på er!


Savatage - Handfull Of Rain

Kommentarer
Postat av: Annah

Själv ska ja fira me att tvätta,städa o handla mat.. kan ju sjunga under tiden eller nåt för att få d lite "festligare" kanske... skrattar allvarligt..hur många e d som har firat den här dagen förr? men d e ju gott att va ledig såklart!

2008-06-06 @ 12:44:05
Postat av: Robert

Glad dag på dig med:) Vi vandrar bort till folkets park för att lyssna lite på gratiskonsert.

2008-06-06 @ 13:15:03
URL: http://robertgidlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0