Konsten att säga nej

Så var vi då där igen. Att kunna säga nej. Hade tänkt tillbringa tre lugna dagar hemma hos min familj i Bovallstrand. Hur det gick? Så där eller. Hade väl varit på plats i en timme ungefär när telefonen ringde. Jobba imorgon? Ja självklart.

Nu säger jag inte att jag ville säga nej just den här gången. Nu handlade det ju lite om att ställa upp för en kompis. Men generellt sätt så kan Tomas vara världsmästare i att säga ja. Jag tror inte jag vet hur man säger nej. Fast det kanske är en bra egenskap.

Och vem vet. Jag hade antagligen bara bränt sönder mig om jag legat på altanen imorgon. Och jobbet är ju mångt om mycket ett utomhusjobb. Och som om inte det vore nog så är det gratis träning och nu har jag varit lite slapp med träningen det senaste så det passar nog rätt bra ändå.

Heja JA!

Har funderat en del på covers. 999 gånger utav 1000 är jag emot covers. Men då och då springer jag på en bra. Dock har jag inte hört en cover som är bättre än originalet än. Shinedown har till exempel gjort en cover på Lynyrd Skynyrd's Simple Man. Sångaren har ju en fantastisk röst. Grymt bra cover och grymt bra framförd. Och übermycket känsla i introsnacket på live-versionen. Riktigt nära en tår i ögat.

Tre andra covers som är värda att lyssna på:
¤ Dimmu Borgir - Burn In Hell (Twisted Sister)
¤ Judas Priest (med Ripper) - Diamonds And Rust (Joan Baez)
¤ Zwan - The Number Of The Beast (Iron Maiden)

Men kom ihåg. Originalen är bättre. Eller? Är lite tveksam på Diamonds And Rust faktiskt. Medans jag bestämmer mig tar jag gärna emot förslag på andra bra covers. Bitte.

Hårdrock och JA på er mina vänner!


Shinedown - Simple Man (Lynyrd Skynyrd Cover)

Kommentarer
Postat av: malin

Om man inte tittar på honom så låter han snygg.

Tyvärr passade inte rösten och utseendet ihop.



Jag är inte ytlig !!

2008-06-04 @ 09:53:48
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: robin

Grinder med Kreator är en anna trevlig cover, orginal av Priest såklart

2008-06-04 @ 19:07:55
URL: http://robinski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0