Nära men ändå inte

Suck. Vet inte vart jag ska börja. Vi var verkligen inte värda poäng idag. Men det var ju så nära. Och till de som har trott på EM-guld till Sverige: Glöm det!

Bortsett sista 20 minuterna i första halvlek så ägde spanjorerna sönder oss. Dessutom blev de bestulna på två straffar. Dels i första halvlek när Elmander manglar sönder en spanjor. Och sen i andra när Stoor får bollen på armen. Har vi inte mer att sätta emot så kommer vi inte gå långt i det här mästerskapet. Just nu i all bitterhet känns det nästan bättre att vi inte går vidare. Jag vill inte vara med om ett möte med Holland i kvartsfinalen. Om vi inte rycker upp oss vill säga.

Spelarkritik? Mellberg och Hansson i mittförsvaret gör en grym match. Stoor spelar stabilt på högerbacken. Men Micke Nilsson. Så bra i förra matchen men helt under isen i denna. Svensson och Andersson skötte sig på mitten tycker jag. Släppte igenom spanjackerna lite väl lätt ibland. Men det är ändå ett av världens bästa lag vi pratar om. Zlatan gjorde sitt i första och sen blev det svårt för Henke i andra när han inte hade någon som helst hjälp av sin kollega. Kapten Ljungberg har haft bättre dagar. Kämpade och slet men fick inte ut så mycket. Elmander ersatte Chippen riktigt bra tycker jag. Det blev ju en ganska konstig matchbild för hans sätt att spela fotboll. Elmander får klart godkänt.


Om vi pratar om "nära men ändå inte" så kvalificerar sig den här registreringsskylten också.


15 shots igår. På varje ställe. Som tur blev det bara två krogar. Men det hela resulterade ändå i dumma sms när jag kom hem. Kanske inte dumma utan mer onödiga. Förstår verkligen inte hur det kunde bli så här. Vill verkligen inte ha det så här. Men det är väl som så att man kan inte få allt man vill.

Ibland känns livet som en pungspark. Idag är det lite så.


Evergrey - I'm Sorry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0