Orange är färgen!

Ännu en måndag till ända. Jag har alltid tyckt att tisdagar är värsta dagen i veckan. Men jag tror att jag ändrat mig. Har dessutom av någon konstig anledning börjat må illa på måndagar. Inte kräks illa utan mer ångest illa. Har ingen riktigt bra förklaring till det. Någon?

Som tur var blev det en bra dag på jobbet. Mycket kunder så dagen gick relativt fort. Fick inte lunch förän kvart i fyra. Då var man ju så där lagom pigg. Blodsockret slog inte frivolter av lycka kan man väl säga.

Missade min första match i EM idag. Rumänien - Frankrike. Enligt rapporterna så gör det inte så mycket heller. Tydligen en riktigt dålig match. Är dock mycket nöjd över att ha sett en riktigt bra match mellan Holland och Italien. Är dessutom fantastiskt nöjd över att Holland mosar Italien. Gillar inte Italien. Tycker att de spelar vansinnigt tråkig fotboll. Och om jag måste välja ett lag i EM att hålla på efter Sverige så blir det just Holland. Kommer fortfarande ihåg EM 1988 när jag sprang runt med något oranget på huvudet och höll på Holland. Då vann de oranga hela skiten och Marco Van Basten var kung.

Även om jag höll på Holland idag. Och även att jag är supernöjd över 3-0 så måste jag fråga. Hur kan en spelare som ligger utanför planen räknas in i spelet? Enligt FIFA's regelbok är en spelare offisde om han/hon är närmare motståndarlagets mållinje än både bollen och den näst sista motspelaren, när bollen slås till spelaren i fråga. Jag hade varit vansinnig om vi fått ett sådan mål godkänt mot oss.

 Imorgon är Tomas ledig. Städningen står på schemat. Kommer ju att lämna staden på torsdag för några dagar. Eller kanske någon dryg vecka. Och då är det skönt att slippa städa sen när man kommer tillbaks. Även om det hade varit skönt att hänga på stan imorgon. Kanske kan få tvätta också beroende på om tvättstugan är ledig. Orkar faktiskt inte gå ner och kolla nu.

Mer EM. Fabio Cannavaro's fot är skrot och han kommer inte spela en match för Italien under turneringen. Hur mycket kommer han saknas för Itallien. Tja. Han blev ju bara utsedd till världens bäste back för två år sedan. Förstår inte de som säger att Italien nog kommer vara lika bra defensivt. Hur ska det gå till? Ersätta Cannavaro med Andrea Barzagli från Palermo. Hmm. Alltså. Jag kan en del om fotboll men jag har faktiskt ingen koll på den här Barzagli. Är det någon som har det?

Jag känner mig lite utlämnad på den här bloggen. Kan bero på att man inte riktigt har koll på vilka som läser. Det gör att jag inte vågar skriva vad som helst här. Jag kommer därmed inte förklara allt kryptiskt som skrivs. Fråga mig gärna när eller om vi träffas på riktigt. Känns lite bättre att förklara vissa saker öga mot öga. Kalla mig gärna tråkig men förlåt så är det.

Nu är det minsann dags att skall kudden.

Och så laddar vi för Greklands-matchen imorgon.

Hårdrock och sov så gott.


Skid Row - I Remember You

Kommentarer
Postat av: Mary

måndagsångest vet ja inget om, men söndagsångest....

2008-06-10 @ 00:21:14
URL: http://mariios.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Mmm, älska Holland!

2008-06-10 @ 09:29:40
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0