Respekt, tack!

Paus i EM's tredje match. Österrike mot Kroatien. 1-0 till kroaterna. Straffmål efter knappt fyra minuter. Vill väl inte påstå att något lag är bättre än det andra. Kroatien något bättre första 30. Men sen hade faktiskt Österrike ett par kalaslägen att trycka in bollen. Oavgjort hade kanske varit mest rättvist. Sen att inte Pogatetz (osäker på stavningen men Österrikes mittback i alla fall) blev utvisad efter halvtimmen spelad är en gåta. Sönderdragen tröja och ett slag i ansiktet på kroaten var värt rött bara det.

Här kommer dagens gratistips. Om ni travar in i en butik två minuter innan det är dags att stänga så se till att ni vet vad ni ska köpa. Och låt det gå fort. Så vansinnigt respektlöst att gå in och säga "Vi ska bara titta runt lite..." Faktum är att det finns ingen bra dag i veckan att hålla kvar personalen i en butik. Är det en vardag så är klockan åtta. Och då vill man hem. Är det helg är klockan fem. Då vill man också hem. Sen struntar faktiskt jag i om det är panik för att någons mamma fyller år eller att några har bröllopsdag. Det är inte mitt fel att folk inte kan planera bättre.

Sweden Rock är över för i år. Och jag har redan bokat biljett till 2009. Det positiva nu är att jag slipper alla retstickor som ringer eller skickar sms och mms. Fast jag är tacksam för att ni har tänkt på mig.

Nu ser vi fram mot Graspop. Och framför allt Iced Earth med Matt Barlow tillbaks bakom micken. Vem hade kunnat tro det. Inte för att Ripper varit dålig. Snarare tvärtom. Men Iced Earth är inte riktigt Iced Earth utan Mr Barlow.

Metal och EM-fotboll!


Iced Earth - Melancholy (live)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0