Skrik inte på mig. Jag hör vad du säger ändå.

Dagen A. Som i avspark. Äntligen dra EM igång. Premiärmatch om några minuter. Schweiz mot Tjeckien. Någon ställde frågan på jobbet idag. Men hur intressant är den matchen då? Det är väl bara kul när Sverige lirar.

Nej! Det är fel.

Fast jag kan ju inte säga fel eftersom det (tro det eller ej) finns människor som inte ens bryr sig när Sverige spelar. Tomas är fotbollstokig och kommer se så många matcher som möjligt. Tror jag kommer missa tre i början på grund av jobb. Tre matcher. Det får jag väl leva med.

Hur var det att jobba idag då. Ungefär som vanligt när man är bakis. Dock kryddat med en stor portion skäll. Fattade ingenting och var tvungen att säga till chefen att sluta skrika på mig. Efter en stund lugnade han ner sig och vi hade ett samtal i normal samtalston. Då förstod jag vad han menade och tog åt mig. Jag hade visserligen gjort fel och erkände det. Men straffet motsvarade inte riktigt brottet om man säger så. Fick dessutom lyft ledighetsfrågan på samma gång. Det kändes bra. Och det kändes lite extra bra att han verkligen förstod vad jag menade och höll med. Om än lite.

Nationalsånger nu.

Hoppas ni får en grymt kul lördagskväll kompisar.

Tomas ska äta popcorn. Ensam.

Hårdrock!




Metallica - Nothing Else Matters

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0