T minus eight hours and..

Just nu sitter tydligen de svenska spelarna och landslagsledningen i möte. Låter formellt men ändå. Startelvan ska presenteras. För ett tag sedan tog förbundskapten Sandström ut sin startelva. Inga skrällar där inte utan exakt samma elva som svenska folket röstade fram på TV4 igår.

Så här timmarna innan match kommer ett nytt förslag. Lite tråkigare. Lite mer safe. Och troligtivs så som min kollega Lagerbäck väljer att ställa upp.

Målvakt: Andreas Isaksson.
Försvar från Höger: Nichlas Alexandersson, Petter Hansson, Olof Mellberg, Mikael Nilsson
Mittfält från Höger: Chippen, Tobias Linderoth, Anders Svensson, Fredrik Ljungberg
Forwards: Henke och Zlatan

Kommentar: Rutin går före ungdomlig entusiasm. Tycker dock att Fredrik Stoor borde få starta på högerbacken och än mer given borde Sebastian Larsson vara på höger mitt. Han är dessutom bättre defensivt än vad Chippen är. Anders Svensson borde ta den defensiva mittfältsrollen och Kim Källström den offensiva. Linderoth har ju inte spelat match på väldigt länge och har dessutom ont fortfarande. Men vem kommer klandra Lagerbäck om det funkar? Om det blir katastrof däremot kommer vi nog kräva hans avgång. Igen.

Volbeat rullar stenhårt på stereon just nu. Är grymt nöjd över att de lirar på Graspop eftersom jag var så korkad och inte åkte till Sweden Rock i år. Ja, jag skäms.

Tuff musik ännu mer nerver nu.


Volbeat - Sad Man's Tongue

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0