Kungarna av ballader

Godmorgon! Jo så är det faktiskt. Och faktum är att jag är lite förvånad över att jag är vaken nu. Okej nu såg jag inte hela matchen mellan Detroit och Pittsburgh i natt. Men nästan. Såg första nedsläpp. Sen blev jag lite trött och blev en aning förvånad när jag öppnade ögonen. Jaha fyra minuter kvar av andra perioden och 2-1 till Pittsburgh. Men sen blundade jag inte mycket. Förän klockan sju när jag gick in och kröp ner i sängen.

Lite tråkigt att Detroit inte fick vinna. Men kan man inte knyta ihop säcken när man leder med 3-2 så får man skylla sig själv. Pittsburghs kvittering med dryga 30 sekunder kvar av matchen får Franzén ta på sig. Riktigt slappt försvarsspel. Men Zäta historisk. Flest slutspelspoäng i klubbens historia. Det är stort. Och på torsdag tror jag Lidas blir historisk. Förste europeiske lagkaptenen som vunnit Stanley Cup. Det är stort. Grymt stort.

Två stycken stycke (hängde ni med där?) om NHL. Och det är inte slut. Varför har jag aldrig kollat på NHL förut? En anledning kan ju absolut vara att tiderna inte riktigt passar. Men sen då. Intensiteten är mycket högre än i Elitserien. Puck- och Klubbtekniken är i en helt annan dimension. Spelarna aggerar på ett helt annat sätt på isen. Helt nya rörelsemönster för en inbiten elitserie-tittare. Tomas ska minsann börja kolla mer på hockey från Nordamerika. Det är en sak som är säker.

Nu ska lägenheten städas sen är det off mot Bovall. Får väl se när min mor är färdig med alla ärenden i stan. Hade ju varit fint att åka bil istället för buss ut.

Är det bara jag som funderar på hur mycket Rudolf Schenker i Scorpions lyssnade på Lynyrd Skynyrd's Simple Man när han skrev Always Somewhere...?

Antagligen ganska mycket men vad gör det. Det är två riktigt bra låtar. Och för övrigt så är jag tacksam för alla tips jag kan få om bra musik. Tomas tycker om musik.

Hårdrock och brutal värme på er!


Scorpions - Always Somewhere

Kommentarer
Postat av: malin

Jag vill också vara ledig och tillbringa sådana här fina dagar på kusten. Fan vet hur mycket jag vågar vara där ute nu när det är sån hetsjakt på sjöbodsmissbruk? Vi får väl se... Ha det gôtt!

2008-06-03 @ 15:55:40
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Mary

intensiv person? ja nöjer mej med ett inlägg idag;)

2008-06-03 @ 18:37:35
URL: http://mariios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0