Derbydags

(UDDEVALLA 18:07)

Torp. Världens mest överskattade ställe efter Smögen. Och tillika min arbetsplats. Förstår inte vad folk ser i det stället men samtidigt är jag lite glad att det är så. Annars kunde man ju packat ihop och gått hem. Har hur som helst fått inhandlat en balanskudde nu. Heja rehabträning. Finns det något tråkigare? Skulle möjligen var en repris av Ljungskile-Gefle från i måndags eller ett avsnitt av Glamour.

Dags igen då. Derby. Den här gången mot Djyrgården. Just så är det. Djyrgården. Vet inte riktigt vad man ska tro om den här matchen. Det är ju nästan två hela startelvor som saknas. Bortre planhalvan struntar jag ganska mycket i men våra skador är tunga. Om inte Petter spelar ikväll kan det nog bli tufft. För just så viktig är han. Kanske inte i serielunken men i de här matcherna. Vågar inte gissa resultat men naturligtvis är jag övertygad om att vi vinner. Och dessutom förväntar jag mig att Erkan har leksstuga med den stelopererade Jan Tauer. Håll tummarna!

Måste tänka på annat en stund nu känner jag. Börjar bli nervös. På riktigt. Och snus glömde jag minsann köpa så det blir till att gå till "kiosken på hörnet". Igen. Undrar om jag kan lämna tillbaks några av de sex sex-pack folköl någon köpte i lördags..?

Forza Bajen!


Kommentarer
Postat av: Mary

hej å välkommen, skriv inte om så mycket sport bli mer personlig;)!

2008-05-07 @ 19:08:30
URL: http://mariios.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag säger bara "bye bye bajen!" nej men seriöst Tauer kommer knocka den så kallade Erkan så hårt i fejset att han inte kommer kunna ställa sig upp, "för det gör ont att möta Djurgår'n !"

2008-05-07 @ 20:16:02
URL: http://jennyhelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0