Fem grader?

Fem grader? Kan inte tänka mig att temperaturen på högersidan i Vista stämmer idag. Vi har kalasväder och garanterat mer än futtiga fem grader. Så det så.

Sitter och lyssnar på Adam och Gry. Och Anders Timell. Okej Adam är sjuk men ändå. Måste säga att just den här tiden på dagen trivs jag med kommersiell radio. Anders Timell är verkligen helt skadad. På ett ganska positivt sätt. Och Hans Wiklund är faktiskt mer avslappnad i de här sammanhangen än när han recenserar film i TV. Godkänd radio? Absolut!

Mitt knä mår inte bra idag. Och till all förbannelse så är det fel knä. Gjorde sönder mitt vänstra knä för två och ett halvt år sedan. Och igår när vi sparkade lite boll fick jag ett motlägg. Med högerknät. Nu tror jag inte det är så farligt så det kanske var bra att det var det högra knät. Fan att man ska vara så ömtålig.

Lönespecen ramlade in igår. Hade i och för sig inte förväntat mig något annat. Men nu börjar jag förstå folk som trivs bättre med månadslön än med timmpeng. Jag är medveten om att jag jobbade lite mindre i mars än vad jag gjorde i april. Men 5.000:- Det är vad det skiljer de här två löningarna. Månadslön kanske inte är så dumt ändå.

Notera att jag absolut inte klagar eftersom jag får ut mer. Vad jag menar är att det hade nog känts bra att veta vad man har att leka med varje månad.

Tomas jobbar till klockan sju ikväll. Hoppas ni får en fantastiskt trevlig dag.

Kanske inte bäst men fortfarande jävligt bra: Volbeat!

...och nu hoppade tempen upp till åtta grader. Känns mer riktigt.

Hårdrock!




Volbeat - Radio Girl

Kommentarer
Postat av: malin

Jag försöker att inte ens tänka på pengar. Fan, det är roten till allt ont.

2008-05-20 @ 09:54:13
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: malin

Det är ju därför det är så illa med pengar. Råkar man ha några kan man köpa sig lycklig, men lycka är något mycket svårare att nå om du är fattig, för då hade jag fan i mej fått tvätta bilen själv. :)

2008-05-20 @ 15:55:06
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0