Fyra blev en

Vaknade av att telefonen ringde. Hmm. Chefen. Kan ju nästan bara gälla en sak. Och mycket riktigt. Jobb i helgen. Lördag och söndag. Tolv till fyra. Visst hade det varit skönt att vara ledig men jag kan behöva pengarna. Så fyra lediga dagar på raken blev en. Fantastiskt.

Träffade en gammal klasskompis igår. Från tiden i Lysekil vilket innebär 14 år sedan. Ungefär. Vi stod och pratade om andra klasskamrater och vad de gjorde idag. Efter tio minuter berättar han om en kille som är platschef på Siba i Västerås. Det lustiga här är att den personen som idag bor i Västerås är samma person som jag trodde att jag stod och pratade med. Jag har med andra ord stått och pratat med en person i tio minuter som jag inte vet vem det är. Jo jag vet att vi gick i samma klass men fråga mig inte vad han hette. Bra jobbat Tomas.

Det fula är att jag gjorde om samma grej några timmar senare men en tjej som jag trodde var min gamla dagmammas dotter. Hon trodde i och för sig att hon kände mig också. Många skratt igår.

Hansom Delight på Butlers var som pricken över i. Väldigt trevlig underhållning. Och väldigt välbehövligt att få sätta sig ner och bara lyssna. Malin du sjunger väldigt speciellt. Och då menar jag speciellt på ett bra sätt.

I love you, I love you please don't call me anymore. Så en enkelt men ändå så jävla bra. Och så träffande.

Full blev man igår också. Klantigt men jag skyller på Bullen. Sluta köp Fernet!! Eller så får jag sluta dricka det.

Tvätt- och städdag idag. Tråkigt. Jävligt tråkigt. Men det gör sig inte själv.

Hårdrock på er.



 
Hansom Delight - Waiting

Kommentarer
Postat av: malin

Tack Tomas för komplimangen, det värmer alltid och förbättrar mitt självförtroende som ibland är sisådär...

2008-05-16 @ 18:14:00
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Annah

jaså d va fernet du druckit.. skrattar säger som ja sa t Malin:tänkte ringa er imorse när jag gick upp 04.50,men tänkte att ni nog behövde sova ut.. ;) galningar!

2008-05-16 @ 19:22:44
Postat av: Tomas

Haha.. Jag tror faktiskt inte det hade gjort något om du ringt Annah.. Tomas sov väldigt gott.. ;)

2008-05-16 @ 19:42:09
Postat av: Peter H

Fast vi heter ju Hanssom DeLight...

2008-05-18 @ 02:52:06
Postat av: Tomas

Förlåt..

2008-05-18 @ 10:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0