Hårdrock

(UDDEVALLA 09:01)

Måndag. För många en dag som föraktas värre än pesten. Måste säga att jag håller inte med. Tycker att tisdagarna är by far mer illa. På måndag har man liksom inte riktigt fattat att helgen är slut och arbetsveckan börjat. Men på tisdag kommer verkligheten ikapp och slår en i huvet. Hårt. Och det är jättelångt till helgen. Nu faller ju min teori lite med tanke på att jag jobbar som jag gör. Men ändå.

Hårdrocksgruvan i lördags. Det blev väl så där bra. Poets Of The Fall var tydligen grymma. Jag såg typ två minuter men det är ju duktiga killar. Plus att ljudet var riktigt bra. Men. Dom lirade i en och en halv timme. Det funkar ju inte när det är en klubbspelning. Sen måste massa människor trivts väldigt bra i det fina vädret. Sämsta kvällen om man ser till antalet besökare men... Men! Vi som befann oss i gruvan hade riktigt kul. Bortsett premiären kan det nog varit den ballaste kvällen. Tack som fan alla!

Kan inte bestämma mig för om jag mår bra eller dåligt. Det är så mycket som spelar in liksom. Känner mig lätt schizofren.

Håller på att läsa Melker och Mattias bok "Hårdrock". Klockren titel förövrigt. Kom inte längre än till sidan 16 så insåg jag att: Hell yeah! Dom har verkligen så jävla rätt...

"För oss är hårdrock att ge fullständigt fan i vad folk tycker och tänker om en. Hårdrock är ett stort och vasst långfinger upp i arslet på allt vad god smak, stil och finess heter. Hårdrock är att göra det man tror på och faktiskt våga vara sig själv även om andra tittar snett på en och tycker man är konstig. Hårdrock är ren och skär urkraft som än idag provocerar. Och det är precis vad den ska göra. Den dag den slutar med det är den död."

Förstår ni nu?

Och härmed ska jag be att få önska alla en trevlig vecka. Har ni vägarna förbi Uddevalla så tar vi en kopp java..

Hårdrock och HÅRDROCK!



All That Remains - Six
(Det är texten ni ska lyssna på. För det är ungefär så Tomas känner sig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0