Ledig = tvätt- och baddag

Fredag. Helg. Känns bra att vara i startgropen för tre lediga dagar. När det dessutom är strålande väder och löfte om mer så ska man inte klaga. Verkligen inte.

Det blev ett ganska duktigt kalas i onsdags. Christer överlevde väl sin 30-års dag lika bra som jag klarade av min. Tror jag. Den här gången blev det dock inget iskrig. Vi började på Butlers. Eller ja. Tomas jobbade till klockan åtta och var således inte inne i stan förän halv nio. Höll på att inte komma in på stället. Tyvärr det är fullt, sa vakten när jag kom. Men! Vi firar ju min vän som fyller 30. Efter två minuters lätt övertalning släppte han in mig.

Trevligt med quiz och öl på Butlers. Sen ramlade vi vidare till GG. Tomas blev mer än lovligt påverkad av alkoholen med tanke på att det var jobb på torsdagen också. Men vad ska man göra när en av de godaste fyller år? Jobba gör jag ju jämt menar jag.



Passa er. Ikväll är vi farliga!


Ledigheten idag kommer tillbringas i tvättstugan. Om den är ledig. Kom på att jag behöver tvätta lite så det är väl bara att springa ner och se om det funkar. Tänker alldeles strax lägga fram ett förslag till Magnus om att tillbringa några timmar på en uteservering också.

Ikväll åker vi till kusten. Inte pärlan Bovallstrand utan grannen Hunnebostrand. Fick ju så mycket skäll av Fredrik för några veckor sedan för att jag inte hälsat på ännu. Grilla, bada och en och annan malt ska nog slinka ner också. Det där med öl och hårdrock är ju inte helt otippat när företaget "Waljehorn, Peterson och Sandström" har sammanträde.

Till sist: Jag tycker verkligen illa om rövslickande skitsnackare. Springa och limma för chefen men försöka få det se ut som en helt vanlig fråga. Så jävla dåligt.

Dagens YouTube-klipp är tillägnat!

Tack och bock, hårdrock!


Edguy - King Of Fools

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0