Nudlar, folköl och den där gåtan

(UDDEVALLA 21:04)

Satt ett tag och funderarde på hur jag skulle försvara 0-1 på Söderstadion mot Gefle. Mot Gefle! Detta jävla Gefle. Ska det bli ett ont Gefle-spöke nu? Men hoppla. Charlie Davies kvitterar minsann. 1-1 i 80:e minuten. Lovely. Och mål två matcher på raken för Charlie. Hoppet är det sista som överger människan och jag är lite ledsen över att det är uppehåll nu när den gode Charlie verkar hittat formen. Men det stoppar inte där. Med 30 sekunder (jag tar förgivet att det var obligatoriska tre minuter) kvar av matchen avgör en annan gåta. Claudio Dadomo. Nu har jag inte sett alla Bajens matcher men den killen. Ja en gåta är nog ordet. Men va fan. 2-1 och tre riktigt sköna poäng.

Har lyckats få i mig lite nudlar. Kycklingnudlar. Eller ja. Nudlar med pulver som ska smaka kyckling. Jag är tveksam. Men nudlar är mums. Helt ärligt. Äter hellre en skål med nudlar än en påse chips. Känns mer nyttigt också men det är väl bara illusion.

Och nu? Nu ska Tomas se färdigt på Elfsborg-Blodvitt och dricka en folköl. Och sen blir det For Your Eyes Only. Bond för er som inte är med.

Imorgon är jag ledig! Ska inte bli så tråkigt.

Hårdrock och sena vändningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0