Ont i knät

Ibland borde jag lyssna mer på min mor. Hon är undersköterska och har för massa år sedan jobbat på diverse instanser på hospitalet. Numera är hon speciallärare. Fast det hör inte hit.

I onsdag åkte jag och min mor till Starke Arvid i Ljungskile för att titta på mina systrar när de lirade fotboll. Jag råkade nämna att vi hade börjat latja lite med bollen igen. Mest på skoj eftersom min knäskada troligtvis aldrig kommer bli bra. Det hon sa då höll på att gå igen igår.

"Ni som bara spelar för skojs skull är dom värsta. Otränade och tror att ni är Zlatan. Jag fick ta hand om hur många sådana som helst. Ta det försiktigt med knät."

Lyssnade jag på min mamma?

Rätt svar är nog: Nej.

Okej jag har inte hamnat på akuten eller så men jag fick en ordentlig smäll igår. Och imorse var det inte alls roligt att försöka ta sig ur sängen. Det var inte heller roligt att vara halvsen till bussen och försöka ta sig nedför Kungsgatan i hyfsad fart. Ska bli intressant att se vad mitt knä tycker om tio timmars jobb idag.

Dagens hetaste nyhet: Obehöriga lärare ska inte få sätta betyg. No shit.

Tomas ska jobba hela helgen. Det betyder att jag tyvärr missar den trevliga tillställningen Kôrpehôla imorgon. Men förhoppningsvis får jag träffa alla trevliga människor i Gruvan på natten.

Hoppas ni får en bra helg kompisar!

Hårdrock.




Hardcore Superstar - We Don't Celebrate Sundays

Kommentarer
Postat av: malin

jag tyckte att efterfest på GG var en grym idé !! Vi kanske ses.

2008-05-23 @ 11:52:35
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Tomas

Klart. Vi har massa bra idéer.. Dock är jag lite sur för att jag missar folkölen i gräset.. :(

2008-05-23 @ 15:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0