Duschvanor

Måndag. Tänkte att det skulle bli första dagen på sista lediga veckan innan det drar igång. Men så blev det ju inte. Jag visst ju i och för sig redan i lördags att det skulle bli åka av idag. Men ändå.Två svängar till kusten blev det. Känns ju inte varken ekonomiskt eller miljövänligt någonstans att åka till Tanum för att sedan åka tillbaks till terminalen. Fylla på prylar och sen åka till Grebbestad. Men så blir det visst ibland.

Och efter jobbet var Tomas lite duktig. Har som bekant inte sprungit ner väggarna på gymmet den senaste tiden. En vild gissning är att jag inte tränat på sex månader. Men idag så. Andreas har tjatat ett tag nu om att jag ska gå med. Första gången efter ett uppehåll är ju grymt jobbig så det har dröjt. Kändes faktiskt inte så jobbigt att packa trunken och gå ner. Det var värre att kliva upp på bandet för att värma upp. Det mest troliga är att jag har en aning träningsvärk imorgon. Om inte så blir det antagligen ett mitt-på-dagen-pass för Tomas.

Dagens "det här var rätt roligt" inträffade efter träningen. När jag kliver in i duschen står en grabb och duschar. Med kalsongerna på. Har faktiskt aldrig sett det förr (om man inte räknar shorts i badhuset). Kanske är vanligt att man duschar med kalsongerna på men jag förstår inte riktigt grejen.

Imorgon är det i alla fall ledighet som gäller. Bortsett från ett morgonmöte och ett eftermiddagsmöte. Ska bli spännande och imorgon kan vi förhoppningsvis bestämma oss.

Idag är det en månad kvar till julafton. Planeringen är visst redan i full gång i familjen. Tomas har kört på inga-julklappar-i-år-kampanjen. Missförstå mig rätt. Jag gillar verkligen julen. Mest av alla högtider faktiskt. Det är väldigt trevligt och mysigt att samla hela familjen och bara umgås. Det är ungefär det som jag menar med inga julklappar. Självklart ska vi ha kvar julklappsleken. Eller varför inte köra två olika? De yngsta personerna i vår familj är mina systrar som är 18 år. Måste man hålla på att byta julklappar/pengar med varandra då? Jag vill bara umgås, äta god mat och ha en väldigt trevlig dag.

Hur som helst så har frågan kommit upp ett par gånger nu. Vad önskar man sig i julklapp? Än så länge har jag faktiskt bara lyckats komma på en. Det skulle suttit fint med en prenumeration på Sweden Rock Magazine. Tänker fundera intensivt några dagar sen kommer det en lite längre lista här.

Jag försöker att inte bry mig om saker som inte betyder något för mig. Ibland är det väldigt lätt. Ibland lite svårare.

Jag tycker nog kanske ändå att det är väldigt mysigt med en gran som det är fullt med klappar under.

Skandal att jag inte redan är prenumerant? Ja det kan jag nog hålla med om.

Jag brukar inte duscha med kläder på mig. Allt blir så mycket lättare då.

Må hårdrocken vara med er!




3 Doors Down - It's Not My Time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0