Ibland tar det lite tid

Tvärnit. Inte mycket av det som skulle göras idag blev gjort. Affischering? Nej det fanns inga affischer. Planering och möte med berörda parter. Jodå men det gick inte riktigt som jag hade tänkt. Vi har fem punkter att lösa. Första och också den som jag från början trodde skulle vara lättast visade sig vara.. Omöjlig. Nu är det som så att det omöjliga tar bara lite längre tid så om ungefär en timme blir det nytt möte för att lösa punkt ett på annat sätt.

Hockey vs. fotbollsgala? Jag kommer mest troligt välja första perioden av Frölunda-Södertälje. Inte så svårt eftersom matchen börjar klockan sju och galan en timme senare. Nu brukar de här galorna inte vara så mycket att hänga i granen så om det är en riktigt grym match så ser jag nog klart på den. Tänkte ge er min lösning på kvällens priser. Då går jag efter de som är nominerade av Svenska Fotbollförbundet. Och eftersom jag har noll koll på damerna så blir det bara herrar här.

Årets målvakt
Är ganska säker på att Andreas Isaksson får det. Men av de nominerade skulle jag ge det till Johan Wiland. Utan honom hade Elfsborg aldrig hängt med så länge i guldstriden.

Årets back
Olof Mellberg lär säkert få det. Men jag hade gett priset till Mattias Bjärsmyr som växt fram till en ruskigt viktig spelare för IFK Göteborg.

Årets mittfältare
Va fan!? Har vi inga mittfältare i Sverige längre? Två föredettingar och två "nykomlingar". Att Daniel Andersson är en av fyra som är nominerade är pinsamt för svensk fotboll. Cut the crap. Vem får priset? Viktor Elm i all ära. Ja han har dominerat. Ja han ska bli proffs i Holland. Men om inte Sebastian Larsson får det som är i princip ordinarie i Birmingham så vet jag inte. Anders Svensson? Nja det får vi väl inte hoppas.

Årets forward
Måste vara kul att heta Marcus Berg, Patrik Ingelsten eller Henrik Larsson när den fjärde nominerade heter Zlatan Imbrahimovic.

Årets tränare
Nanne Bergstrand utan att tveka. Att ta Kalmar till SM-guld är starkt. Och det är inte bara årets arbete som ligger till grund för det.

Ärets nykomling
Kan inte se att någon annan än Robin Söder i Blåvitt får det.

Behöver jag ens nämna vem som får guldbollen? Känns lite som att vi bara har en fotbollspelare i det här landet för tillfället.

Så där. Typ. Ungefär. Ja det får duga. Nu behöver jag ju inte se på fotbollsgalan när facit finns här. Spela en hundring på det? Ja det tror jag minsann.

Nu blir det strax möte då. Wish me luck!

Hårdrock!


Helloween - I Can

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha en rolig afton?

Jag hörde talas om att du knappt ens kommit ihåg att du gått och lagt dig? Måst vart en mycket blöt kväll el? =)

2008-11-17 @ 18:25:42
URL: http://emmasophia.webblogg.se/
Postat av: Markus

Tjena Tomas!

Underbart att höra din röst! Förlåt Penna! Förlåt tangentbord, smattrandes i mitt kommentarsfält. Tog en stund innan jag hitta kommentaren, har ju typ byggt ihop bloggen själv, med en massa olika jox o så, men nu funkar det ;-)



Hittar inget om utamaningen på din sida - men nu länkar jag till dig i alla fall.



ROCK ON!



och jag mste bta battrie i tngebrd.

2008-11-18 @ 12:26:31
URL: http://www.markusgranseth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0