I väntans tider

Solen skiner in da city idag. Uddevalla är väl mest känt för sitt regn annars. Det är vi och Borås. Fast jag måste nog säga att jag tycker inte det är så farligt. Jag har inga vetenskapliga fakta att backa upp min känsla med. Men det känns som att det inte regnar så mycket som alla vill påstå.

Det "hemliga" projektet som Tomas & c:o jobbat med den senaste veckan är i princip i hamn. Nu ska det bara klubbas imorgon på ett nytt styrelsemöte. Det känns bra måste jag säga. Riktigt bra. Förhoppningsvis kan det bli så bra så att det blir fler "hemliga" projekt.

Rödvin och hårdrock. En oslagbar kombination. Det bevisades ytterligare en gång igår. Och frågan är om det inte ska bevisas ikväll igen. Dessutom är det "valvaka" idag. Sweden Rock har kick off och ska presentera de första klara banden för nästa års festival. Dessutom ska den första av tre (fyra?) headliners presenteras. Det är spännande och naturligtvis har jag en teori.

AC/DC har gått ut officiellt med att de ska spela på de stora festivalerna i Europa den här sommaren. Det är ingen vågad gissning att gubbarna dyker upp i Norje. Men det är inte AC/DC som presenteras ikväll. Van Halen? Nej inte heller de kommer presenteras ikväll. Men jag tror att de är klara. Van Halen säger nog själva till när de vill gå ut med sin återförening. Dessutom (förlåt Magnus och AC/DC) är nog Van Halen den största "nyheten" som Sweden Rock kan presentera.

Mitt tips blir: I och med att det är 25 år sedan Monsters Of Rock gick av stapeln för första gången så blir det en återförening av den startuppställningen. AC/DC, Van Halen och Mötley Crüe. Det blir alltså Mötley som presenteras ikväll. Också en sjukt stor bokning men inte lika spektakulär som de övriga två. Därför släpps Vince och grabbarna ikväll. Mötley har ju också gått ut med att det ska liras på festivaler. Inga vågade gissningar här inte.

Idag ska det bli promenad, tips, fotboll och lite mer fotboll för Tomas. Först promenad i det grymma vädret. Sen tips med häst-kollegan Thomas. Min tur att strecka hästar idag. Vad sägs om häst nummer tio i sista loppet? Jo den heter Metallica så det blir en spik. Ungefär på den nivån ligger mina häst/trav-kunskaper.

Sen är mina syskon inne i stan och spelar fotbollsturnering. Bror Peter är helt övertygad om att de har så dåligt lag att det blir storstryk i alla matcher. Jag är tveksam. Nu gör inte en spelare ett lag men för er som inte vet eller har sett det så är brorsan sjukt duktig. Han är dessutom en i raden av "bortkastade" talanger. Om han hade velat så hade han spelat i allsvenskan idag. Det är min absoluta övertygelse. Tomas då? Nej men min bror och mina systrar fick ju all bollkänsla. Det blev liksom inget över till mig. Mina systrar har förövrigt bytt klubb. Så idag är de inte uttagna utan ska bara vara med för att lära känna övriga i laget.

Vågad gissning ett: Van Halen, Mötley Crüe och AC/DC kör en Monsters Of Rock kväll på onsdagen under Sweden Rock. Då saknas det i och för sig tre headliners. Mitt tips är att Scorpion, Whitesnake och Saxon rings in.

En inte så vågad gissnig två: Rockklassiker.se sänder kvällens kick-off. Programledare är Alice Cooper. Gisssa om skräckmästaren kommer få frågan "Would you like to play Sweden Rock next year?". Och gissa också vad svaret kommer bli. En inte så svår ekvation att räkna ut eller?

Band/artister som presenteras ikväll utöver Mötley Crüe och Alice Cooper då? Behövs det fler? Jag tror att Bullet, Hardcore Superstar (alt Backyard Babies) och Lamb Of God blir offentliga ikväll. Eller är det bara önsketänkande?

Hoppas ni får en mysig lördag vänner.

Hårdrock!


Mötley Crüe - Kickstart my heart

Kommentarer
Postat av: Teresa

Vart skulle jag kunna lära mig något om hårdrock om inte här? ;)

2008-11-22 @ 15:02:39
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Susanne

Man kan alltid hoppas o tro på det bæsta med SRF....Men det man inte får se dær dyker nog upp i Belgien!;)

2008-11-22 @ 17:14:29
Postat av: Tomas

Susanne: Ja antagligen har du rätt. Men vågar man chansa??

2008-11-23 @ 20:13:42
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Har inte DU koll vilka som kommer till Belgien?! Jag som litar helt o fullt på dig! ;) Man behøver iaf inte chansa på att det kommer bli kul!

2008-11-26 @ 11:45:25
Postat av: Tomas

Susanne: Med tanke på att Graspop inte presenterat några band än så är det ju omöjligt att hå koll.. :) Men det visste du väl redan?? ;)

2008-11-26 @ 19:16:17
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hur skulle jag kunna veta det,det har ju inte du sagt!? :) Ja,førræn nu då...Tack,då vet jag!

2008-11-27 @ 15:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0