Sköna söndag

En dag i fotbollens tecken. Har tillbringat större delen av den här vilodagen i Agnebergshallen liggandes i de oranga stolarna. Mina systrar har spelat DM i futsal. Ett spel som påminner väldigt mycket om fotboll men med ett fåtal undantag. Man får inte glidtackla vilket jag tycker är en bra regel. Fotboll inomhus är livsfarligt som det är. Sen fanns det en ny ganska rolig regel. Efter tre frisparkar fick man straff. För varje frispark. Ungefär som tre-hörnor-straffen när man var liten. Kul grej.

Gårdagens kick-off för Sweden Rock bjöd på en del kul grejer. Ganska mycket kul grejer faktiskt. Det som gladde Tomas mest var Uriah Heep, Dream Theater och In Flames. Jo jag har sett alla tre förut. Men Uriah Heep blir det sex år sedan och 2003 gjorde de riktigt bra ifrån sig. Dream Theater bevittnades i Oslo för något år sedan. Nykter. Ska bli kul att kunna ta en öl och ligga i gräset den här gången. In Flames har tydligen lovat att bjuda på en sjukt grym show. Mycket bomber och granater med andra ord.

Sen är det ju inte tråkigt att Bullet, Heaven & Hell, Amon Amarth, Soilwork och Europe presenterades också. Dock så fick ju inte jag så himla många rätt i mitt tippande. Men det är ju långt från klart än. Igår blev jag helt övertygad om att Guns n Roses kommer ta en headliner-plats. Det är absolut inget som jag jublar över. Axl Rose Band (som väl är en mer korrekt benämning) har tappat precis allt. Rent ärligt så var det ju faktiskt kört för det gänget redan efter debutplattan.

Börjar bli lite sur på att allt tekniskt går sönder eller inte funkar som det ska. För inte så länge sedan lyssnade Tomas på radio på kvällarna. TV och båda datornerna var på lagning i tre veckor. Nu har den nya DVD:n börjat bråka. Naturligtvis blir det en reklamation men hur roligt är det att åka fram och tillbaks till Göteborg för att fixa sånt. Hade det inte varit bättre om prylarna funkade.

För er som är nyfikna så gick det bra för Anni och Sara som mina systrar heter. De debuterade för sitt nya lag Stångenäs AIS och vann turneringen. Sara gjorde dessutom viktiga 1-0 i finalen.

Ska sluta köpa snabbmat i den här stan nu. Senaste tre gångerna har man blivit kass.

Okej jag överdrev kanske lite när jag påstod att min bror har allsvenska kvaliteter. Men det är inte långt borta.

Imorgon blir det ett sista möte innan förra veckans planering kan sjösättas på allvar. Förhoppningsvis går det bra. Om det inte gör det får jag nog ta mig en seriös funderare på om jag ska orka fortsätta engagera mig. Hade kanske varit värt att bara ha ett jobb och massa fritid. Blir ju så mycket mer tid över för mina vänner då. Den som lever får se.

Hur länge ska man våga vänta innan man beställer biljett till Sweden Rock? Med tanke på rådande situation så lär jag nog få vänta i någon eller några veckor till.

Hårdrock in the night!


In Flames - Take This Life

Kommentarer
Postat av: Susanne

Då ær vi TVÅ som gærna ser Uriah Heep igen! :) Tur att du håller koll dær hemma så andra "lata" bara kan gå in hær o se vad som sker i landet...Fast biljett-funderingarna førstår jag inget av. Det e ju inte ens rætt ÅR æn,så varfør hetsa med sånt? ;)Apropå teknik-prylar så læmnade jag landet med en sprillans ny mobiltelefon...som børjade krångla DIREKT. Hann ringa o kolla om jag kunde byta den rætt o slætt innan jag for,men fick svaret att NEJ den måste allt på lagning i så fall! Och jag skulle då INTE hinna få den tillbaka innan jag læmnade svedala....Så nu sitter jag på denna gudsførgætna ø med EN ny "svensk" mob som driver mig till vansinne med allt strul den håller på med,o EN "norsk" mob som ju funkar men e ACK så trist! :)Tur man har lång garanti...

2008-11-24 @ 12:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0