Skönt med alternativ

Lördag och det finns minst tre alternativ idag. Till att börja med ska det snusas och drickas rödvin till Brynäs-Frölunda. Sen börjar det svåra. Antingen fastnar jag i soffan med rödvin och en och annan öl. Eller så promenerar jag 72 steg och lyssnar på hårdrock. Eller så väljer jag att ta några extra kliv och sätter mig på en buss. Är lite sugen på att sticka till Göteborg och se hur kul det kan bli.

Nu har det börjat planers å det grövsta. Möte imorgon och förhoppningsvis kan det gå fort det här. Senast på fredag i nästa vecka hoppas jag kunna dela med mig av det roliga.

Är trött på allt skitsnack. Lögner, osanningar och förtal. Men det är väl så att lika barn leka bäst. Och två minus blir ett plus. Så det kan nog bli bra tillslut ändå.

Hörde en kul kommentar på systembolaget förut. Den sju-årige sonen sa till sin pappa att han var ju minsann tvungen att köpa en bag in box till. För annars skulle han ju inte bli full. Pappan tyckte inte det var så roligt medans vi andra som stod runtomkring småfnissade lite.

Liverpool slog Bolton på bortaplan med 2-0. Trevligt att vi för en gång skull verkligen kan vara med och slåss om det där guldet. För det verkar ju vara lite vår säsong nu.

Fakta mina vänner. Fakta. Har man inte det så bör man hålla tyst.

Funderar på att göra en sammanställning av samtliga konserter man bevittnat. Eller så kanske man skulle göra en lista över grupper och artister som man inte sett men vill se. Verkar mer logiskt. Savatage är det mest givna valet. David Bowie är ett annat.

"Bonde är en person som arbetar med jordbruk eller lantbruk." Enligt Wikipedia då.

Önskar er alla en fantastiskt trevlig lördag!

Hårdrock!


David Bowie - Changes (live)

Kommentarer
Postat av: Annah

Hur gick d för Frölunda ikväll? =)

Kan meddela att för Färjestad gick d bara fint... he he he....

2008-11-15 @ 18:45:50
Postat av: matilda

på tal om liverpool har jag satt upp min arsenal halsduk på väggen idag.

2008-11-16 @ 19:06:35
URL: http://livetenligtmattie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0