Det kan nog bli något det här

Så har man då dels sått ett nytt frö men även börjat skörda lite frukt

Mötet idag gick alldeles strålande. Tror jag. Det är i alla fall vad magkänslan säger. Fast man ska väl inte ropa hej antar jag. Efter mötet så har jag och Magnus haft hyfsat stor planeringsdag. Så när väl samtalet kommer är det bara att trycka på den röda knappen.

Kom att tänka på fotbollsgalan. Okej jag är väldigt sportintresserad. Men att Lennart Johansson fick en stroke i somras har faktiskt passerat mig obemärkt. Det var tragiskt att se honom på fotbollsgalan när han delade ut pris till Pelé. Ledsamt på något sätt. Den här store och starke ledaren som för så sent som ett år sedan kandiderade till FIFA-president. Jag fick ont i magen.

Och appropå fotboll så spelade vi ju mot Holland igår. Som väntat blev vi totalt utspelade. Fast inte hela tiden. Blev faktiskt lite överraskad över hur bra vi spelade i början av andra halvlek. Verkade nästan som att Holland hade bestämt sig för att öva försvarsspel. Kim Källström var en frisk fläckt. Jag har alltid gillat Kim. Och det man fick se igår gjorde ju inte saken sämre. Tror på mycket mer regelbundet spel i landslaget för pôjken.

Under tiden som det spelades fotboll roade jag och Benny oss åt att quizza på Butlers. En väldigt hedrande tredjeplats blev det. På två personer. Vi var rätt nöjda över vår insats.

En fundering. När en person ljuger. Tror han/hon på det själv? Eller varför ljuger man? Är det för att imponera på andra? För att verka häftig? Och om det är så att den som ljuger verkligen tror på det han/hon säger vad är det som är fel då? Feel free att svara med en kommentar!

Ikväll ska det bli quiz igen. Harrys kör premiär idag. Ska bli intressant att se om det blir roligare/bättre än den på Butlers. Den senare krogen har ju verkligen lyckats med sin quiz. Nu är det i och för sig allt som oftast inte lika välbesökt som det varit. Men hur många år har de kört? Tre? En liten förnyelse vore kanske på sin plats. Eller så kan det bli bra för Butlers med konkurensen från Harrys.

Kim Källström är vår näste lagkapten. Kom ihåg vart du läste det först.

Har nog sovit dåligt de senaste nätterna. Är stel och har ont i ryggen. Det är nog där problemet ligger tror jag.

Får massa frågor om den nya rockklubben i stan. Jag har själv hört ryktet i över ett halvår och nej jag har inget med det att göra.

Imorgon hoppas vi på ett positivt besked. För det känns ju som att det kommer bli det. Håll tummarna.



You feel at ease as you flock with the masses
What do you see with your heads in their asses?
Keep on railing at what I believe
Call me insane and I am proud to be.

We are never gonna be like you
We don't follow - King of fools
You are the blind who lead the blind
You are the King of Fools!



Hårdrock på er vänner!


Edguy - King Of Fools

Kommentarer
Postat av: Annah

tror att d kan va alla de sakerna som du listade upp...fast kanske inte samma för varje lögnare då.. ler knepigt..

ok me vita lögner,som för att spara någons känslor nån gång eller möjligen för att rädda sig undan en rabiat chef,men annars fattar ja inte d där me lögner bara för sakens skull.

2008-11-21 @ 16:37:52
Postat av: Tomas

Annah: Hmm.. Det är ett mysterium det där. Vita lögner har en tendens till att vara ganska grå från början eller övergå mer och mer i svarta lögner. Men jag köper dina åsikter. :)

2008-11-23 @ 20:15:27
URL: http://tr3tton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0