Vad vet jag?

Hej och hå. Gissa vem som vaknade på soffan idag. Igen...

Torsdag och det blev jobb idag. Hämta paket på Malöga och sen iltransport till Strömstad. Inte så ansträngande och när man dessutom fick med sig sällskap i bilen så var det inga problem. För er som inte vet det så gillar inte Tomas alls att köra bil. Om det inte handlar om lite större ekipage på mindre ytor. Det är kul.

Zappade mellan Ljungskile-Brommapojkarna och Frölunda-Timrå ikväll. Något som man så här i efterhand kan konstatera att det lika gärna kunde kvittat. Fotbollsmatchen var riktigt dålig. Planen gjorde väl sitt men det var inte två världsmästarlag som spelade idag. Undrar om Ljungskile klarar det här. Visst hemmaplan är viktigt men samtidigt räcker det att BP gör ett mål så måste LSK göra två. Och att göra mål är ju inte deras starka sida just nu. Kan man hoppas på 1-0?

Frölunda är ytterligare ett lag som har förvånansvärt svårt att göra mål. För det kan väl inte vara så att motståndarnas målvakt alltid har sin absolut bästa dag när de möter Frölunda? Låter konstigt. 0-2 hemma mot Timrå är inte godkänt.

Satt och funderade på vem eller vilka som egentligen läser den här bloggen. Jag tycker att det är lite spännande. Att inte veta. Men det gör också att jag känner mig lite hämmad. Jag vågar liksom inte skriva exakt vad jag tycker och tänker. Vissa skulle kalla det för fegt. Att jag är konflikträdd. Det kanske är så. Men jag känner att vissa saker kanske man inte ska basunera ut hur som helst. Vissa tankar och åsikter skadar nog bara mer än vad de gör nytta. Både andra och mig. Jag är av den åsikten att man bör nog hålla igen brödluckan i vissa lägen. Även om jag kanske inte är känd för att ha levt efter just den devisen. Jag har väl helt enkelt blivit lite klokare och visare med åren. Som en uggla. Typ.

Får se om andra halvlek av Juventus-Genoa kan lysa upp sporthimlen lite den här kvällen. 2-0 till Juve och "vaffanculo" tryckt i rutan. Det börjar ju bra.

Eller så blir det Nacho Libre med Jack Black.

Lite sportglädje. Bajen vidare i Europa. Då snackar vi handboll. Härligt.

Man är inte häftig bara för att man har en åsikt och skriker ut den.

Men vad vet jag.

Hårdrock på er!


Clawfinger - The Truth

Kommentarer
Postat av: Teresa

Stundvis har jag också känt mig hämmad, men jag började skriva för min egen skull och fortsätter så. Jag säger som en vän till mig, det är min sannning jag skriver. Omgivningen, läsarna måste inte hålla med, deras sanning kanske ser annorlunda ut men det är min blogg och min sanning så jag skriver som jag vill.

2008-11-14 @ 11:52:25
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Robert

Det kan nog vara bra att inte basunera ut allt man känner ja. Kan känna igen mig i just det, vad man vågar skriva och inte. Förresten så klarar LSK av detta hemma på söndag:)

2008-11-14 @ 11:52:47
Postat av: Fröken

Ja visst är det så Tomas. Ugglan är en mycket vis fågel. :-) Och ja, jag kunde inte hålla mig. Var tvungen att börja läsa.

2008-11-15 @ 14:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0