Here we go again...

Tråktisdag. Har tvättat och plockat hela dagen. Jag har svårt att beskriva hur tråkigt jag tycker det är. Fast slutresultatet blir ju roligt. Så vill man vara fin får man lida pin passar verkligen in här.

Har bestämt mig för att dra ett streck över det som varit. Jag vägrar vara bitter även om det kanske vore det mest naturliga valet. Däremot så tror jag att jag kommer bli tvungen att skriva ett "försvarstal" snart. Eller öppet brev. Vet inte vad jag ska kalla det men det känns lite som att vissa saker kräver en förklaring.

Har halvglott på Djurgårdens utskåpning av MoDo. 7-0. Ärligt? Skulle inte vilja påstå att MoDo var särskilt dåliga. Djurgården var bara något bättre och hade väldigt mycket mer flyt med puckarna.

Och så har jag sett nya Bond. Fast jag vet inte om jag kan godkänna att de änvänder namnet James Bond längre. Inga små hypertekniska prylar. Ingen specialdesignad bil. Brudar? Jo han fick till det med en men så mycket Bond-erotik var det ju inte. Mest springa på hustak och spränga massa saker för att kompensera ett dåligt manus. Jag saknar den engelske gentlemannen. Och Q.

Bjuder ändå på en snabb sammanfattning av den senaste veckan. Förra tisdagen slutade Tomas jobba som PR- och bokningsansvarig på GG. Slutade? Sa upp mig? Fick sparken? Kanske lite av varje. Ledningen var inte nöjda med marknadsföringen. Vilket jag förstår. Den var inte ens nästan bra. Men å andra sidan så visste ledningen att jag inte är utbildad inom området. Att jag aldrig har jobbat på heltid med marknadsföring. Och att det skulle bli en massa lära sig och nybörjarmisstag. Så efter en diskussion lämnades nycklar och ansvar över. Det jag däremot inte hade räknat med var att hela hårdrocksbiten skulle skrotas. Det fick jag dessutom läsa om i gästboken.

Bitter? Nja inte bitter. Mer besviken. Både på mig själv och människor runt omkring.

Nu ska Tomas vara ledig fram till 1 december. Sen väntar nytt jobb. Nya uppgifter och nya utmaningar. Eftersom jag känner mig själv så vet jag att jag inte kommer klara av att vara sysslolös ända till december. Eftersom jag gjort i runda slängar 600 timmar på två månader så tänker jag ta den här veckan off i alla fall. Sen blir det till att hitta på något. Måste ju om inte annat se till att styra upp det här med hårdrocken i stan.

Det finns en hel sjö med behind the scenes. Ska nog skriva en bok tror jag. Eller så tar vi det över en öl någon gång.

Men. Det är ju ändå Bond vi pratar med. Okej. Den får en trea.

Vi längtar till festivalsommaren nu!

Hårdrock!




Lamb Of God - Redneck (live @ Download '07)

Kommentarer
Postat av: Teresa

Trevligt att du skriver, trots att det var ett tag sedan. Ha det bäst. //Teresa

2008-11-11 @ 23:12:32
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Sara

Du har blivit utmanad av mig. Gå in på min sida så förstår du vad jag menar...:)

2008-11-12 @ 14:00:38
URL: http://[email protected]
Postat av: Robert

Jag som precis tänkt göra GG till min stamkrog igen... Attans oxå.

2008-11-12 @ 18:25:11
URL: http://robertgidlof.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vart FAN ska man gå sen,nær man kommer "hem" till Uddevalla då? Detta får styras upp innan mars!! :)

2008-11-22 @ 17:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0