Blir man aldrig nöjd?

Fredag. Och idag var jag minsann duktig. 08:20 befann sig Tomas på jobbet. Det är väl det som krävs om jag ska få gjort något vettigt. För när arbetsledningen ramlar in ska allt annat än det som står i mitt kontrakt göras. Märkligt.

Sitter och knåpar reklambilder för JohnOssi. Det blir bara bättre och bättre det där. Tror vi kommer få en kalaskväll den 31 oktober. Om man orkar upp efter den 30:e.

Har två så kallade magkänslor just nu. En väldigt bra. Och en inte fullt så bra. Den bra är jobbet. Jag har verkligen hoppat på ett grymt roligt jobb. Snickra affischer är kul. Boka band och hålla koll på musikbranschen är väldigt roligt. Och mingla med folk i krogvärlden är också roligt. Att få göra andra människor glada är väldigt inspirerande.

Den inte fullt så bra magkänslan handlar faktiskt också om jobbet. Tänk den dagen när jag på allvar kan få ägna mig åt det jag ska göra. Istället för att skruva upp hållare till toalettpapper. Eller måla dammsugare. Eller installera en fullkomligt meningslös skrivare en halvtimme innan vi öppar. Den dagen längtar jag efter.

Sen finns det några andra små orosmoln också men det tar vi en annan dag. Orkar inte ens fundera på dem just nu. Och tid för det har jag inte heller.

Kollade förköpsbiljetterna till Hardcore Superstar. 20% av dem är sålda på tre dagar. Det känns bra.

Dags att äta lunch snart. Ska bli sushi idag. Också. Jag har väl inte haft någon speciell uppfattning om den japanska födan innan. Varken bra eller dåligt. Men nu har jag fastnat. Det är vansinnigt trevligt med sushi.

Och en något överraskande frukost-date blev det imorse. Inte så överraskande idag utan mer i söndags när det blev bestämt. Men trevligt som bara den var det. Kan nog tänka mig att göra om det.

Pop/rock på er vänner!


JohnOssi - 18 Karat Gold

Kommentarer
Postat av: Teresa

Men hallå, visst skruva toapappershållare är väl inte världskul, men allt kan inte va kul hela tiden jämt. Du är ju ändå på väg, du har ju ändå bytt jobb. Det här måste vara närmre drömmen än nå möbler på Cervera ;) Otålig?

Du är tuff, du vågar, allt kommer bli som du vill förr eller senare.

Kram

2008-10-03 @ 22:11:21
URL: http://teresafagersta.blogg.se/
Postat av: Mary

sushi är mer eller mindre beroendeframkallande!

2008-10-03 @ 23:08:03
URL: http://mariios.blogg.se/
Postat av: Sofia

kul att du hittat dig nan :)



Men maste man kopa biljetterna innan till hardcore?? nar spelar dom?? MASTE se dom!!! va kostar de??

2008-10-05 @ 16:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0