Bortglömd blogg

Hoppla. Så har man glömt bort bloggen. Igen. Eller inte haft tid kanske är en mer vettig förklaring. Eller struntat i den. Finns lite olika sätt att se på det.

Tomas har haft en helt vit helg. Helt vit! Inte ens en liten zip öl har det blivit. Bestämde mig för två veckor sedan att det minsann inte ska kalasas innan Sweden Rock och än så länge går det bra. Jag har dock inte sagt att jag inte ska unna mig en kall på någon uteservering. Men full är strängeligen förbjudet innan vi anländer Norjeboke i början på juni. Eller slutet på maj.

Festivalmöte idag. Ska bli spännande och se om vi kan få någon struktur på det här. Många viljor om huruvida vi ska åka ner på tisdagen eller om det blir tidigare. Personligen åker jag gärna ner redan på lördag. Mest för att jag kan men också för att få börja semestern/festivalen lite tidigare.

Bajen har börjat Allsvenskan sådär bra. Förvisso sjukt gütt att slå djyrgården med 3-1 i derbyt men det är ju också ända segern så här långt. Får se om det blir mycket jobb på tisdag annars blir det Götet och Gais-Hammarby. Hade varit värt med tre pinnar där.

Snackade med en kollega igår som skulle riva av de tio bästa gitarr-låtarna genom tiderna. Tomas är mer en trum-kille så jag tänkte faktiskt avverka tio grymma låtar här på bloggen där trummisen gör fantastiskt bra ifrån sig. De tio bästa tänker jag inte ens vara i närheten av att säga. För hur ska man kunna avgöra vilken som är världens bästa låt. Så det blir tio låtar utan inbördes ranking.

Imorgon är det slut på undanflykterna. Cykeln ska hem och det ska bytas trampa. Basta!

Jag trivs med mitt val att inte supa. Det var riktigt skönt att vakna utvilad i morse.

Låter jag som en alkoholist nu?

Mer rätt sagt så blir det tio trumslagare som Tomas tycker är sjukt bra.

På första (eller tionde) plats väljer jag Mike Portnoy från Dream Theater. Känns fegt att börja med honom. Eller så känns det helt rätt att börja med honom. Det är ju så uppenbart att han är en av världens tio främsta så det är väl lika bra att slänga ut honom först. Låten då? Svårt att välja ut en låt med Dream Theater som sticker ut ur mängden så jag kör safe på den med.

1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
6. -
7. -
8. -
9. -
9. -
10. Mike Portnoy (Dream Theater) - Pull Me Under

38 dagar kvar!


Dream Theater - Pull Me Under

Kommentarer
Postat av: malin

Vad härligt otränad du kommer att vara när det är festivaldags. Det är nog bäst att ni åker ner på lördag så att du hinner ta igen dig efter första festen innan det är dags för själva festivalen;)

2009-04-28 @ 10:08:50
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Tomas

Haha.. Ja det finns ju en viss risk.. :)

2009-04-28 @ 16:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0