Host! Host! Host!

Har suttit och funderat på vad jag är beredd att offra för att inte bli sjuk. Vad skulle det krävas för uppoffring för att man aldrig mer någonsin skulle bli sjuk? Är så grymt trött på att hosta och snörvla. Trodde ett tag att febern var borta men ack vad jag bedrog mig.

Då kan jag få skriva om match ikväll. Trots att det blev 24 timmar senare så får jag strunta i Göteborg och fotboll idag. Känns dumt att utmana ödet och kanske bli liggandes helt. Imorgon är vi dessutom två man kort på kontoret och förhoppninsvis är jag bunden till möte hela dagen. Så då får brudarna klara sig själva. Tanken är att det nya affärssystemet ska installeras. Det har ju gått sådär bra hittils så jag har inte alls höga förhoppningar om att det ska kunna ske imorgon. Men den som lever får ju se som man brukar säga.

Fotbollen igår då? Tja, blodvitt tog ytterligare en tre-poängare. Känns som att de kommer bli grymt farliga i år. Och att Tomas kommer förlora massa stålar. Har slått vad med Robin om 20 kronor per poäng som skiljer blodvitt och Bajen när säsongen är slut. Ska vi tippa på en 20 poäng?

Chelsea fick med sig 0-0 från bortamötet med Barcelona. Bra jobbat och tyvärr går nog de blå till final nu då. Bara att hoppas på Arsenal ikväll.

Så kommer vi till den roliga musikbiten. Måste erkänna att det blev lite svårt det här med trummisar. Många låtar och trumslagare som jag hade i åtanke när jag fick idén känns inte alla lika kul när man verkligen lyssnar på dem. Dock så finns det ju rätt många att välja på så tio stycken ska inte bli några problem. Hoppas jag.

På plats åtta vill jag placera Vinnie Paul i Pantera. Ytterligare en som kanske inte är världens snabbaste eller mest teknisk. Men Pantera hade ett grymt skönt sound. Riktigt tråkigt att vi aldrig någonsin kommer få se dem på en scen igen. Eller mest troligt inte i alla fall.

1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
6. -
7. -
8. Vinnie Paul (Pantera) - Mouth For A War
9. Scott Travis (Judas Priest) - Painkiller
10. Mike Portnoy (Dream Theater) - Pull Me Under

Tomas gnäller för en tre-dagars-förkylning. Är jag överdrivet klen eller?

Måste nog säga att jag tycker att det röda kortet en Örebro-spelare fick igår var grymt tufft. Ytterligare en domartabbe?

Hårdrock på er!


Pantera - Mouth For A War

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0