Påskafton

Ytterligare en högtid som jag inte riktigt förstår. Hur firar man påsk egentligen? Eller kanske viktigast; Varför firar man? Jag tycker naturligtvis det är väldigt trevligt att samla släkt och vänner för att äta massa god mat och sånt. Men jag hade ju hellre gjort det den 3 mars eller 21 augusti istället för att en kristen högtid skulle vara anledningen att träffas.

Okej. Det hade visst hänt lite mer sen 2 april. Min hockeysäsong tog slut 28 mars så man har ju inte ägnat den där finalserien mycket tid om jag ska vara ärlig. Men visst. Grattis Karlstad! Och av tre anledningar är jag faktiskt lite glad över att det blev Färjestad som vann. Dels håller min morfar (av någon konstig anledning) på Färjestad och det är klart att jag unnar honom ett guld. Och från och med nu slipper vi en av de äckligaste spelarna genom tiderna. Det ska bli skönt. Hade FBK inte vunnit hade han säkert fortsatt ett år till.

Är sådär pepp att åka ut till jobbet just nu. Har en känsla av att det ligger några hundra ordrar och väntar. Känns inget upphetsande alls att åka ut och ta hand om dem. Sen ligger kvällen och gnager i bakhuvet också. Blir nog ingen bra lördag det här för Tomas.

Dog den där påhittade figuren eller hur var det?

Snabbt ut, jobba som fan och snabbt hem. Klockan två börjar Liverpool.

Nummer tre? Självklart att min vän Anna med H bor i Karlstad och också är lila.

Hårdrock på er!


Takida - Losing

Kommentarer
Postat av: Annah

=) du e rar du vännen!

sorry om ja trackat dig under säsongen,det är du & pappa som får lite hjärtliga gliringar..hör ju som till lite?!

glad påsk på dig!

2009-04-11 @ 10:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0