Nästan återbäring och ny säng

Det är märkligt att det verkar som att torsdagarna ska bli sega dagar. Inte på grund av att det är en tråkigt dag utan att det varit onsdag innan. Det blev visst Bulters igår också. Skulle egentligen bara suttit ner och planerat en 30-årsfest. Beräknad tidsåtgång cirka 30 minuter. Nu blev det öl, planering, öl, quiz, öl och mat. Och så lite öl. Jennie var ledig och hade med sig en polare från Stockholm. Sjukt rolig tjej så det var ju svårt att slita sig. Dessutom heter hon Cherie vilket bara det i sig är rätt så ball.

Fick ett rätt spännande telefonsamtal igår. Ett samtal som kan generera en ny säng till Tomas. Inte för att den jag har är speciellt dålig. Utan mest för att jag är sjukt trött på att ha en 120 cm bred säng. Vi får väl se vad som händer under eftermiddagen. Erbjudandet lät lite för bra för att vara sant.

Sitter med sommar/rea-kampanjen på deVal. Vår nuvarande webshop är verkligen från 1800-talet. För att kunna ändra pris på en produkt måste du först ta bort den för att sedan lägga in den igen med rätt pris. Och det är inte som så att alla storlekar ligger på en och samma artikel. Nej det är uppbyggd som så att man måste lägga in varje storlek för sig. Sådär smidigt kan jag meddela. Har gjort halva katalogen innan lunch så förhoppningsvis hinner jag andra halvan nu på eftermiddagen.

Frölunda "säljer" Magnus Kahnberg till Brynäs. Har lite blandade känslor inför det. Kahnberg är en sjukt bra spelare när han är som bäst. Men den här säsongen har han verkligen inte visat någonting. Så med den lönen han hade känns det ändå rätt bra att han lämnar. Men det är ju en go gubbe som är bra för lagkänslan. Hmm. Vi får väl se vad det blir för spaghetti-lirare Norberg hittar istället.

Ikväll tänkte Tomas mest ligga i soffan och inte göra någonting. Det har varit alldeles för mycket springa omkring det sista. Och möten. Och jobb. Jo jag är van att jobba mer men jag har också vant mig rätt mycket med att ha lediga kvällar och helger. Undrar om man kanske skulle börja på den sista Macgyver-boxen kanske.

Igår ramlade posten från Skatteverket in hos Tomas. Med tanke på att jag tömde mitt fondkonto förra året ville jag egentligen inte öppna deklarationen. Men döm av min förvåning. Att betala 326 riksdaler. Det kändes nästan som rena vinsten. Och eftersom jag har en hel hög med avdrag att göra så ska vi nog se till att få tillbaks lite pengar.

Quizen gick väl sådär igår. Eller kanske inte ens sådär faktiskt. Vi var riktigt dåliga.

Invoid på Bryggeriet ikväll kom jag på. Självklart får man studsa ur soffan och bevittna det.




Aerosmith - Dream On (live 2007)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0