Fotboll när den är som sämst



Jaha. Är det meningen att det ska bli en sån här säsong. Nog för att jag (om jag jag tänker efter lite) hade det lite på känn innan. Men jag tror dock inte att jag förberett mig helt och hållet på det. Förlust på Söderstadion mot Gefle känns absolut inte okej. Inte ens i närheten. Men som sagt. Det är nog en sån säsong i år.

Hade helt och hållet missat det här med hulliganismen som härjade i Göteborg i lördags. Ärligt? Are we humans, or are we monkeys? Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det där. Jag har verkligen ingen som helst förståelse för det där. Vad är det som är så roligt med att slåss? Varför kan man inte hålla på två olika lag utan att behöva slå varandra på käften. Träffade en djurgårdare igår efter bajen-matchen. För det första är det skönt att vi kan prata med varandra som folk. Snacka fotboll helt enkelt. Men det märktes också på honom att han var lite skärrad över stämningen i Göteborg i lördags. Inne på centralstationen efter matchen var tydligen värst. Personer med blåvitts matchtröjor (vägrar säga supportrar om dem) gick tydligen bärsärk och slog och sparkade på allt som kom i deras väg. Men visst. Det är också ett sätt att fira en vinst. En 6-0 vinst!

Idag är stor tvätta och städa dag. Hoppas jag i alla fall. Sånna här dagar brukar nästan alltid sluta med att man hittar en gammal Sweden Rock Magazine som man inte läst på ett tag och verkligen måste fördjupa sig i. Fast idag måste det verkligen röjas upp här. Förhoppningsvis kommer bror in tidigt och kan hjälpa till lite. Det är ju så satans tråkigt att städa själv.

Måste snart skaffa ny mobil. Har haft min N95 i snart två år vilket känns lite som ett rekord för Tomas. Har tre olika mobiler att välja på. Jag är väldigt nöjd med Nokia så en 5800 ligger när till hands. Fast jag fick leka lite med en sådan härmodagen och jag vet inte om jag är så imponerad. Sen visade Magnus mig HTC:s ny modell som kommer till sommaren. En google-mobil. Den verkade ju också rätt läcker. Och sen har vi ju I-phone. En riktigt jävla cool telefon. Fast då har ju inte tre den. Känns lite som dagens i-landsproblem det här.

Om någon känner för att avbryta mitt städande och erbjuda fikasällskap så kommer jag inte vara särskilt svårflörtad idag. Tro mig!

Ska vi börja räkna ner på rikitgt nu?

Okej.  50 dagar kvar!


Uriah Heep - Lady In Black (acoustic live)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0