Det blåser i vinden



Onsdag kväll och Tomas är hemma. Förvisso tillsammans med bror som är inneboende. Och sen är jag ju helt skrot i kroppen just nu. Men ändå. Det är inte mer än sex månader sedan man var väldigt mycket mer social.

För er som högaktningsfullt skiter i fotboll och Hammarby så kan ni hoppa ner till krysset. För nu ska Tomas analysera.

Ska jag vara nöjd med oavgjort på bortaplan mot GAIS? Har lite delade känslor över resultatet. 1-1 efter första halvlek kändes inte okej. GAIS var lika osynliga som blodvitt-klacken brukar vara tysta. Och vi spelade rätt bra faktiskt. Bortsett några spelare. Och tyvärr var det båda innermittfältarna som stod för en inte alls godkänd insats idag. Bättre procent på dem så hade vi haft 3-0 i paus. GAIS rykte upp sig i andra och hade 2-1 fram till 83 minuten. Sen klev Emil och Castro fram och fixade kvitteringen. Sett till hela matchen så skulle vi vunnit. Men samtidigt var vi fruktansvärt dåliga på vissa positioner så oavgjort får ändå kännas okej.

Spelarbetyg (1 till 10 där 6 är godkänt) om Tomas får bestämma:

Poppen (4)
Har inte så mycket att göra och det han väl gör kunde han gjort bättre.

David Johansson (6)
José Monteiro (6)
Igor Armas (7)
Emil Johansson (8)
Försvaret funkade för det mesta rätt bra. Lite rörigt mellan varven men i det stora okej. Emil klart bäst i Bajen idag.

Fredrik Söderström (4)
Lolo Chanko (4)
Mikkel Jensen (3)
Castro Tello (7)
Mittfältet är vår sämsta lagdel idag. Castro Tello bra på sin kant men allt som oftast stannade spelet upp lite för mycket och dribblingen kändes mer attraktiv än passningen. Mikkel och Lolo i mitten hade nog knappast över 30 procent i rätt passningar idag. Kändes som att positionsspelet mellan dem klickade lite för ofta också.

Charlie (4)
Nathan Paulse (7)
Charlite var helt osynlig idag. Löpte allt som oftast fel på Nathans skarvningar. Sydafrikanen däremot var väldigt mycket bättre än vad han brukar vara. Idag kunde han till och med ta emot bollen med fötterna och slå en hyfsad pass. Och grymt skönt att han får sätta en lobbnick från straffområdeskanten nu. Det mot djyrgården blev ju felaktigt bortdömt.

Avbytarna Haris och Gaete gjorde grymt bra ifrån sig, Kändes lite som att deras energi var direkt avgörande för kvitteringen. Haris borde starta till höger istället för Söderström. Och om inte Mikkel eller Lolo gör mycket bättre ifrån sig på träning är Gaete ett väldigt bra alternativ på innermittfältet.

Så där. Har full förståelse för er som inte gillar fotboll (eller sport) att ni stänger ner direkt. Men det är ju min blogg det här.

X

Mitt vanliga liv då? Jodå. Mår väl sådär just nu. Ont i kroppen och massa snuva och hosta. Lite feber lurar nog där någonstans också. Influensa? Ja det känns så. Borde jag ligga hemma och bli frisk. Absolut. Men jag jobbar inte riktigt på det sättet. Och dessutom så är det redan två sjuka på jobbet så om jag står på benen så går jag dit. Och om jag vill vända plattor imorgon kväll så är det nog bäst att dyka upp på dagen också.

Tomas har visst glömt att ringa ljud- och ljudfirman som jag ska hyra av nästa helg. Skulle kanske ta och göra det imorgon.

Det är något som saknas.

Snart dags att skalla kudden.

Hårdrock på er!


Johnny Cash - Hurt (N.I.N cover)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0